تور کربلا

ساخت وبلاگ

تور هوایی VIP کربلا بهمن ماه

تور زیارتی معنوی کربلا

برگزاری انواع تورهای زیارتی کربلا و نجف

تور هوایی کربلا به همراه بهترین هتل های درجه الف.......

اقامت تور زیارتی به مدت 7 شب و 8 روز.......

5 شب در کربلا و 2 شب در نجف........

هتل های برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سایر هتل های درجه الف دیگر...

*********************************************

تور هوایی VIP کربلا بهمن ماه

تور زیارتی نجف و کربلا

همراه با صبحانه ناهار شام.....

گشت های زیارتی.....

بیمه،ویزا......

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی.......

و...

*************************************

تور هوایی عتبات عالیات

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها......

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف......

*******************************

تور هوایی VIP کربلا بهمن ماه

تذکرات و مدارک مورد نیاز:

اصل پاسپورت و 2 قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد ودر صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف فقط هر 5شنبه انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

تور اقساطی کربلا را از ما بخواهید

سعادت سیر گیتی

تماس با...........................................43674367

کانتر مربوطه آقای صبوری

تماس........................................09372100835

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 166 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:13

کربلا از ديدگاه اهل سنت

در زمانی که بیشتر از هر زمان دیگر می توان طعم شیرین اتحاد مسلمین شیعه و سنی را باهم چشید . و جنایات و فجایعی که از تفرقه و دشمنی بین مسلمانان در عمل و فعل کثیف وهابی ها و داعشی ها به نمایش گذاشته شده است. می توان با نگاهی عمیق و بدور از کینه و کدورت زیبایی های ناب اسلام را در پیروان راستین پیامبر دید.

کربلا و واقعه عاشورا یکی از مواردی هست که می توان به اتحاد رسید اگر درست ببنیم و بیندایشیم.

کربلا از ديدگاه اهل تسنن

در تور کربلا با ما باشید.

گاهي عدم اطلاع کافي از ديدگاه يك مذهب و يا يك شخص موضع گيري هاي سرسختانه و غير منطقي را به دنبال دارد که منجر به اتهام و نزاع مي شود. اين امر ناپسند در حادثه كربلا نيز نمايان است. مطلب زير به بررسي ديدگاه اهل سنت نسبت به واقعه كربلا مي پردازد تا به اين وسيله به رفع پندارهاي ناروا در اين زمينه كمك نمايد:

تور کربلا هر هفته

1. تاريخ حادثه كربلا از ديدگاه اهل سنت

از ديدگاه اهل سنت، معاويه در مقابل حضرت علي (ع) كه به عنوان خليفه واجب الاطاعه انتخاب شده بود، از در مخالفت وارد شد. جنگ هاي مختلف به راه انداخت و <<حسن بن علي>> را كه بعد از پدرش به عنوان خليفه انتخاب گرديده بود، با فشار كنار زد و خود را به قدرتي كه تشنه آن بود، رسانيد. ولي او به اين هم اكتفا نكرد خلافت را كه يك امر خدايي، معنوي و ديني بود به يك امر موروثي و سلطنتي تبديل نمود، در زمان حيات خود يزيد را به عنوان خليفه بعد از خودش معرفي نمود. بر همين اساس با از دنيا رفتن معاويه در رجب سال 60 هجري، يزيد خود را به عنوان خليفه مسلمين قلمداد كرد و در صدد بر آمد كه مخالفين خود از جمله حسين بن علي(ع) را كه عمده ترين مخالف براي خود مي پنداشت، به بيعت وادارد. به اين منظور، از والي مدينه <<وليد بن عتبه>> با جديت تمام خواست تا از حسين (ع) بيعت بگيرد(1).

<<حسين بن علي(ع)>> وقتي خود را در مقابل درخواست يزيد و عمال او مي بيند براي مخالفت با اين امر، مدينه را به قصد مكه ترك مي كند و از آنجا هم رهسپار كربلا مي شود، در آنجا هم با قرباني كردن جان خود و72 تن از يارانش در محرم سال61 هجري، داستان اجمالي ذبح اسماعيل را تفصيل مي دهد.

تور کربلا از تهران
2 . عوامل نهضت امام حسين(ع) از ديدگاه اهل سنت

از ديدگاه اهل سنت، سه امر را مي توان به عنوان عوامل عمده قيام امام به حساب آورد[2]:

الف) يكي از عوامل نهضت امام حسين(ع) نپذيرفتن خلافت يزيد است. زيرا امام اولاً رسيدن به خلافت از اين طريق را نامشروع مي داند چون گزينش خليفه با اين كيفيت، خلافت را به يك امر موروثي تبديل مي کند. كه معاويه در پي همين امر بود و مي خواست خلافت در خاندان بني اميه دست بدست شود.

ثانياً يزيد فردي نيست كه بتواند به عنوان خليفه و اميرالمؤمنين مطرح شود. معاويه با صراحت كامل اين نكته را ابراز داشته است: <<ولن يأتيكم بعدى إلاّ مَن اَنا خيرٌ منه، كما أنّ من كان قبلي خيرٌ منّي [3]>> يعني رهبري شما مردم را بعد از من كسي به عهده خواهد گرفت كه بدتر از من است چنانچه من بدتر از آنهايي هستم كه قبل از من بودند.

ب) دعوت مردم كوفه از امام را مي توان به عنوان عامل دوم نهضت او به شمار آورد. از زمان رفتن امام در مكه، مردم كوفه در مراحل مختلف به امام نامه نوشته و اطاعت خود را از امام اعلام مي دارند، بر همين اساس، امام نمايندگان خود را به سوي آنان مي فرستد، ولي آنان ناجوانمردانه به جاي استقبال از نمايندگان امام آنان را به عنوان يك فرد غريب دركوچه ها تنها مي گذارند.

ج) امر به معروف و نهي از منكر عمده ترين عامل براي قيام امام حسين به شمار مي آيد، و او را مصمم ساخته تا آخر خط، به راه خود ادامه دهد چون او در جامعه بدعت ها، بي بندوباري ها و انحراف از راه راست را مشاهده مي كند و اهل بيت را سزاوارترين افراد جامعه براي موضع گيري در قبال اين انحرافات مي داند. او وقتي براي مردم كوفه جواب نامه هايش را مي فرستد چنين اظهار مي دارد: <<فلعمري ما الامام الاّ العامل بالكتاب والقائم بالقسط والدائن بدين الحق[4]>> يعني اي مردم امام و رهبري مي تواند درد جامعه را دوا كند كه كتاب خدا سرمشق زندگي او، پياده كردن عدل و داد از اهداف او، و تدين به دين حق از اعتقادات او باشد.

در جاي ديگر از نامه هاي امام به سران كوفه چنين آمده است: <<يدعوهم الي كتاب الله و سنة رسوله، واَنّ السنة قد ماتت والبدعة قد أحييت[5]>> يعني دعوت من به سوي كتاب وسنت است چون درچنين زماني سنت مرده و بدعت ها زنده شده است.ثبت نام تور کربلا به سادگی!

3. جايگاه امام حسين(ع) در ميان اهل سنت

امام حسين(ع) جدش رسول خدا، خاتم النبيين(ص)، پدرش علي خليفه مسلمين و مادرش فاطمه سيدةالنساء اهل الجنة است. در رواياتي كه از رسول الله روايت شده به خوبي جايگاه امام را نشان مي دهد: <<الحسن و الحسين سيدا شباب أهل الجنة و اَنّ فاطمة سيدة النساء أهل الجنة[6]>> يعني در اين روايت حسن و حسين (ع) به عنوان سيد جوانان اهل بهشت و فاطمه زهرا سيده زنان بهشت معرفي شده اند. در جاي ديگر دارد: <<الحسن والحسين مَن اَحبّهما اَحببتُه ومَن اَحببتُهُ أحبّه الله و من أحبّه الله أدخله جنات المقيم، ومن أبغضهما أو بَغي عليهما اَبغضتُه و من أبغضتُه اَبغضه الله و من أبغضه الله أدخله نار جهنم و له عذاب مقيم[7]>>

در اين روايت دوستي امام حسن و امام حسين (ع) زمينه ساز دوستي خدا و رسولش معرفي شده است و به دنبال آن خلود در بهشت برين خواهد بود، كما اين كه دشمني با آنها زمينه دشمني خدا و رسول را فراهم مي كند و انسان را به سوي زندگي هميشگي جهنم مي كشاند.

4. كرامات امام(ع) ازديدگاه اهل سنت

براي امام حسين (ع) كراماتي زيادي در كتب اهل سنت آمده است كه چند مورد به عنوان نمونه ذكر مي شود:

1) روز جنگ در كربلا، امام به شدت تشنه بود، "عبدالله بن الحصين الأزدي" بين امام و آب فرات حايل مي شود و با اشاره به سوي آب، خطاب به حضرت مي گويد: به اين آب نگاه كن و قطره اي از آن نخواهيد نوشيد. امام در حق او چنين مي گويد: <<اللّهم اقتله عطشاً ولا تغفرله ايداً[8]>> گفته مي شود كه بعد از آن هيچ وقت تشنگي آن مرد برطرف نشد، آنقدر آب مي نوشيد كه بي تاب شده آن را بر مي گرداند، دوباره تشنگي به او روي مي آورد تا اينكه در حالت تشنگي جان باخت.

2) مهمتر از همه اينكه حضرت رسول(ص) سال ها پيش، از حادثه كربلا خبر مي دهد. حضرت خاكي را كه جبرئيل برايش داده بود به <<ام سلمه>> مي دهد و مي فرمايد: جبرئيل به من خبر داد كه روزي امت تو حسين (ع) را به قتل خواهند رساند، اين خاك را با خود داشته باش تا اينكه خاك رنگ خون را به خود بگيرد. آن وقت بدان كه حسين به شهادت رسيده است. ام سلمه در روز شهادت امام با ديدن خاك خون آلود از شهادت امام به مردم خبر مي دهد[9]

5. چرا امام به شهادت مي رسد؟

آخرين مطلبي كه بايد مطرح شود، پاسخ به اين سؤال است كه با توجه به چنين جايگاهي كه امام در ميان اهل سنت دارد و جايگاه خاصي كه در بين تشيع دارد، پس چرا آنچنان مظلومانه درصحراي كربلا به شهادت مي رسد؟

جواب سؤال با تأمل در منويات ابوسفيان پايه گذار حكومت اموي و رفتار معاويه و يزيد از سران بني اُميه به خوبي روشن مي شود. چون آنان آنچه را دنبال مي كردند، حكومت، رياست ومملكت داري بود. آنان حتي به مقام نبوت از ديدگاه مملكت داري مي نگرستند. ابوسفيان در توصيه هاي كه به بازمندگان خود دارد تصريح دارد به اينكه امارت، رياست و مملكت براي شما آماده شده است، مبادا به راحتي از دست دهيد چون مهم همين است و از بهشت و جنت خبري نيست.

در جاي ديگر با گذر از روي قبر "حمزه سيدالشهدا" عموي پيغمبر او را مورد خطاب قرار داده مي گويد: آنچه را كه تو چوبش را خوردي امروز در دست بني اُميه قرار گرفته است.

و يا در جاي ديگر خطاب به عباس عموي پيغمبر مي گويد: برادر زاده شما عجب شوكت و سيادت دارد <<لقد أصبح ملك ابن اخيك عظيماً[10]>> عباس به او يادآور مي شود كه آنچه در حق پيغمبر مي گويد درست نيست چون آنچه را شما مي بينيد نبوت است نه ملك.

نمونه ديگر رفتار عمر سعد از عمال ابن زياد است؛ او براي سرزمين ري عاقبت خود را فروخت و دست خود را به خون امام و ياران و اصحاب او آغشته نمود.

پي نوشتها :
1) ابن خلدون، عبدالرحمن، <<تا ريخ ابن خلدون>>، ج3، ص18-22، لبنان، انتشارات اعلمي، 1391ه؛ و طبري، محمد، <<تا ريخ طبري>>، ج.4، بيروت، 1879م.، ص.237. و ابن اثير، علي، <<الكامل>>، ج.4، ص14-80، بيروت، 1385ه.ق.
2) ابن خلدون، همان، ص21؛ و طبري، همان، ص.241.و يعقوبي، احمد، <<تاريخ يعقوبي>>، ج2، ص241، قم، نشر فرهنگ اهلبيت.
3) ابن اثير، علي، <<الكامل في التاريخ>>، ج4، ص5، بيروت، 1385ه.ق.
4) همان، ص21.
5) همان، ص23.
6) ابن حنبل، احمد، <<مسند>>، ج5. ص391، بيروت، دارالاماره.
7) متقي هندي، علاء الدين، <<كنز العمال>>، ج12، ص120، بيروت، موسسه الرساله، 1409ه.ق.
8)ابن اثير، همان، ص54.
9) يعقوبي، همان، ص245.
10) محمد خالد، خالد، <<ابناء الرسول في كربلا>>، ص28-29، چاپ پنجم، شعبان1406ه. ق.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 199 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 0:20

امام حسین ع شهید کربلا

یک شعر در باب امام حسین ع شهید کربلا برایتان آماده کرده ایم در صورتی که شما عزیزان هم شعری درباب کربلا ، امام حسین ع ، یا هر کدام از شهدای کربلا سروده اید خوشحال می شویم که در وبسایت تور کربلا از آن استفاده کنیم. و دوستانی که به زیارت کربلا مشرف می شوند بتوانند از اشعار شما بهره ای ببرند و برایتان باقیات صالحاتی باشد. ان شاءالله


شعر در باب امام حسین ع شهید کربلا

یادش بخیر روز و شبم با حسین بود

ذکر بی اختیار لبم یا حسین بود

پا تا سر عقیله سر و پا حسین بود

وقت اذان اشهد من یا حسین بود

ما تار و پود رشته ی پیراهن همیم

یعنی من و حسین، حسین و من همیم

دور از تو هست ولی دست از تو برنداشت

خسته شدست ولی دست از تو برنداشت...

زینب شکست ولی دست از تو برنداشت

مانند من کسی به غم و رنج تن نداد

آه که غمی چنین به دل پنج تن نداد

یادش بخیر بال و پرش میشدم خودم

سایه به سایه همسفرش میشدم خودم

یک عمر مادر و پدرش میشدم خودم

جای همه فدای سرش میشدم خودم

نام حسین حکم قسم را گرفته بود

یک شب ندیدنش نفسم را گرفته بود....

حالا فقط به پیرهنش فکر میکنم

میسوزم و به سوختنش فکر میکنم

دارم به دست و پا زدنش فکر میکنم

بس که به نیزه و دهنش فکر میکنم

با روضه ی برادرم از هوش میروم

با ضجه های مادرم از هوش میروم...

وای از محاسن تو و انگشتهای شمر

وای از........

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 173 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 22:46

بسم رب الحسین(ع)



منا هم کربلا شده بود انگار....

گرما....عطش... بستن راه....

زیر دست و پا ماندن.....

ولی لا یموک یوم یا اباعبدالله...



*********

شعری از زبان همسران جامانده حجاج جانباز پرپر شده که توسط سرکار خانم نفیسه سادات موسوی سروده شده است....





چمدان را که جمع می کردیم،

هرکسی یک نفس دعا می خواست

پسرت عاقبت به خیر شدن

دخترت اذن کربلا می خواست...

اسم ها را نوشته بودی تا،

هیچ قولی ز خاطرت نرود

مرد همسایه شیمیایی بود،

همسرش وعده ی شفا می خواست!

من که این سال ها قدم به قدم،

پا به پای تو زندگی کردم

در خیالم دمی نمی گنجید،

دل بی طاقتت چه ها می خواست...

تو شهادت مقدرت بوده،

گرچه از جنگ زنده برگشتی

ملک الموت از همان اول،

قبض روح تو را مِنا می خواست!

عصر روز گذشته در عرفات،

در مناجات عاشقانه ی خود

تو چه گفتی که من عقب ماندم؟؟

که خدا هم فقط تو را می خواست؟!!!

ما دوتن هر دو همقدم بودیم،

لحظه لحظه کنار هم بودیم

کاش با هم عروج می کردیم،

کاش می شد... اگر خدا می خواست...



این حادثه خیلی سخت و درد آور بود....

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 181 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 22:46

تور کربلا بهمن ماه 94

تا چشم به هم می گذاری سال تمام می شود البته هنوز سال 94 به اتمام نرسیده ولی انگار همین دیروز بود که تور کربلا ویژه نوروز 94 را برنامه ریزی می کردیم . حالا باید برای تور کربلا ویژه نوروز 95 را برنامه ریزی کنیم خب اما هنوز تا عید نوروز مانده الان برای ثبت نام کربلا در بهمن ماه برنامه ریزی کرده ایم.

هتل هایی که ما برای اقامت مسافران زیارت عتبات عالیات در نظر گرفته ایم بسیار به حرم های مطهر امام حسین ع و حضرت عباس س نزدیک می باشد به قدری که شما می توانید با پای پیاده به راحتی به زیارت بروید و هر موقع که دلتان خواست به راحتی برگردید بدون اینکه نگران رسیدن به هتل باشد.

تور هوایی VIP بهمن ماه کربلا

تور هوایی کربلا با هتل های درجه الف.......

اقامت به مدت 7 شب و 8 روز.......

5 شب در کربلا و 2 شب در نجف........

هتل های برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سایر هتل های درجه الف دیگر...

*********************************************

تور کربلا ویژه نوروز 95.تور کربلا.تور کربلا بهمن ماه 94.تور کربلا بهمن.تور کربلا بهمن 94

تور زیارتی نجف و کربلا درجه1

همراه با صبحانه ناهار شام.....

گشت های زیارتی.....

بیمه،ویزا......

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی.......

و...

*************************************

تور هوایی زیارتی نجف ویژه زمستان

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها......

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف......

*******************************

تذکرات و مدارک مورد نیاز:

اصل پاسپورت و 2 قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد ودر صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف فقط هر 5شنبه انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

تور اقساطی کربلا را از ما بخواهید

سعادت سیر گیتی

تماس با...........................................43674367

کانتر مربوطه آقای صبوری

تماس........................................09372100835

کلمات کلیدی :

انواع تور کربلا ویژه نوروز . کربلا تعطیلات عید.امام حسین تور ارزان قیمت کربلا 95 تور اقساطی کربلا تور زمینی کربلا تور زیارتی به کربلا تور زیارتی عتبات عالیات با هواپیما تور زیارتی کربلا تور عتبات تور عتبات عالیات تور عتبات عالیات هوایی تور عتبات هوایی تور نجف و کربلا با هواپیما تور نوروزی کربلا تورهای زیارتی کربلا تورهای هوایی کربلا.تور کربلا بهمن ماه 94 . تور هوایی عتبات عالیات تور هوایی کربلا تور هوایی کربلا از تهران تور هوایی کربلا و نجف تورکربلا تور کربلا تور کربلا آبان95 تور کربلا اردیبهشت 95 تور کربلا از تهران تور کربلا با هواپیما تور کربلا فروردین 95 تور کربلا نوروز95 تور کربلا هوایی تور کربلا هوایی از تهران تور کربلا هوایی تهران تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف تور کربلا و نجف با هواپیما تور کربلا و نجف هوایی زیارت زیارت کربلا قیمت تور عتبات قیمت تور عتبات با هواپیما قیمت تور هوایی کربلا قیمت تور کربلا قیمت تور کربلا با هواپیما قیمت تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف کربلا

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 198 تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ساعت: 22:55

اسامی شهدای كربلا 72 تن ، یاران باوفای امام حسین ع

نام شهدای واقعه کربلا ی حسینی :

تعداد نفراتی که در واقعه عاشورا و پیش از به شهادت رسیدن امام و یارانش در کربلا شهید شده اند بیشتر از تعداد 72 تن شهیدی است که مشور شده است . چرا که برخی از یاران امام حسین ع در شهر کوفه و در دیگر مناطق پیش از روز عاشورا و یا پس از حادثه نهضت عاشورا به شهادت رسیده اند .
که اسم همه ی آنها را در فهرست اسامی شهدای نهضت عاشورا قرار می دهند. مجموع تعداد شهدای نهضت عاشورای حسینی را صد و چهارده شهید ذکر کرده اند، اما شیخ مفید و برخی از مورخان تعداد شهدای کربلا و روز عاشورا را منحصراً هفتاد و دو نفر ذکر کرده اند.(1)

اسامی شهدای كربلا 72 تن ، یاران باوفای امام حسین ع


اما نام و اسامی شهدای کربلا در روز عاشورای سال 61 هجری قمری برحسب حروف الفبا بدین صورت است:

1. ابوبکر بن علی ـ علیه السلام ـ 2. ابوبکر بن حسن ـ علیه السلام ـ 3. ابوالحتوف انصاری 4. ادهم بن امید عبدی 5. اسلم غلام امام حسین ـ علیه السلام ـ 6. امیة بن سعد طائی 7. انس بن حرث کاهلی 8. بریر بن خضیر همدانی 9. بشر بن عمر حضرمی 10. بکر بن حی تمیمی 11. جابر بن حجاج تمیمی 12. جبلة بن علی شیبانی 13. جعفر بن علی ـ علیه السلام ـ 14. جعفر بن عقیل 15. جنادة بن حرث سلمانی 16. جناده بن کعب انصاری 17. جندب بن حجیر فولانی 18. جون مولا ابوذر 19. جوین بن مالک تمیمی 20. حارث بن امرء القیس کندی 21. حارث غلام و برده حمزه 22. حباب بن عامر تمیمی 23. حبشی بن قیس نهمی 24. حبیب بن مظاهر اسدی 25. حجاج بن بدر سعدی 26. حجاج بن سروق جعفی 27. حر بن یزید ریاحی 28. حلاس بن عمرو راسبی 29. حنظله بن اسعد شبامی 30. رافع غلام مسلم ازدی 31. زاهر بن عمر کندی 32. زهیر بن سلیم ازدی 33. زهیر بن قین بجلی 34. زیاد بن عریب صائدی 35. سالم عبد عامر عبدی 36. سالم غلام بنی المدینه کلبی 37. سعد بن حرث انصاری 38. سعد غلام علی ـ علیه السلام ـ 39. سعد غلام عمر بن خالد 40. سعید بن عبدالله حنفی 41.سلمان بن مضارب بجلی 42. سلیمان غلام امام حسین ـ علیه السلام ـ 43. سواربن منعم نهمی 44. سوید بن ابی المطاع الخثعمی 45. سیف بن حرث جابری 46. سیف بن مالک عبدی 47. شبیب برده حرث جابری 48. شوذب شاکری 49. ضرعامر بن مالک تغلبی 50. عائذ بن مجمع عائذی 51. عابس شاکری 52. عامر بن مسلم عبدی 53. عباد بن مهاجر جهنی 54. عباس بن علی ـ علیه السلام ـ 55. عبدالله بن علی ـ علیه السلام ـ 56. عبدالله بن حسن ـ علیه السلام ـ 57. عبدالله بن حسین 58. عبدالله بن بشر خثعمی 59. عبدالله بن عمیر کلبی 60. عبدالله بن عروه غفاری 61. عبدالله بن مسلم 62. عبدالله بن تقیطر 63. عبدالله بن یزید عبدی 64. عبیدالله بن یزید عبدی 65. عبدالاعلی بن یزید کلبی66. عبدالرحمن بن عقیل 67. عبدالرحمن بن عبدالرب انصاری 68. عبدالرحمن بن عروه غفاری 69. عبدالرحمن ارحبی 70. عبدالرحمن بن مسعود تمیمی 71. عثمان بن علی ـ علیه السلام ـ 72. عقبة بن صلت جهنی 73. علی بن حسین ـ علیه السلام ـ (علی اکبر) 74. عمر بن جناده انصاری 75. عمر بن ضبیعه ضبعی 76. عمروبن خالد صیداوی 77. عمروبن عبدالله جندعی 78. عمر بن قرظه انصاری 79. عمر بن کعب ابو شامر صائدی 80. عمار بن حسان طلائی 81. عمار بن سلامه دالانی 82. عمار بن صلخب ازدی 83. عون بن عبدالله بن جعفر 84. قارب غلام امام حسین ـ علیه السلام ـ 85. قاسم بن حسن ـ علیه السلام ـ 86. قاسم بن حبیب ازدی 87. قاسط بن زهیر تغلبی 88. قعنب نمری 89. قیس بن مسهر صیداوی 90. کردوس تغلبی 91. کنانه تغلبی 92. مالک بن سریع جابری 93. مجمع عائذی 94. مجمع جهنی 95. مسلم بن عقیل 96. مسلم بن عوسجه اسدی 97. مسلم بن کثیر ازدی 98. مسعود بن حجاج تیمی 99. محمد بن عبدالله بن جعفر 100. محمد بن مسلم 101. محمد بن ابی سعید بن عقیل 102. مقسط بن زهیر تغلبی 103. منجح غلام امام حسن ـ علیه السلام ـ 104. موتع بن ثمامه اسدی 105. نافع بن هلال جملی 106. نصر غلام امیرمؤمنان ـ علیه السلام ـ 107. نعمان راسبی 108. نعیم انصاری 109. واضع غلام حرث سلمانی 110. هانی بن عروه مرادی 111. یزید بن ثبیط عبدی 112. یزید بن زیاد کندی 113. یزید بن مغفل جعفی 114. ام وهب نمریه قاسطیه همسر عبدالله بن عمیر کلبی.(2)
اما کیفیت شهادت و محل شهادت چنانکه اشاره شد همه این تعداد روز عاشورا و در کربلا شهید نشده اند، بلکه برخی مانند مسلم بن عقیل و هانی بن عروه و قیس بن مسهّر صیداوی در کوفه شهید شده و آنجا مدفون اند و برخی پس از حادثه ی کربلا به شهادت رسیدند مانند فرزندان حضرت مسلم، اما عدّه ای در کربلا و در رکاب امام در روز عاشورا به شهادت رسیده و در کربلا مدفون هستند. مثلاً قبر علی اکبر در پائین پای حضرت قرار دارد، و بقیه شهداء در یک قبر دسته جمعی پائین پای امام مدفون هستند و، مدفن حضرت عباس در کنار نهر علقمه و مدفن حرّ نیز با فاصله از حرم امام حسین قرار دارد(3). شیخ مفید فرموده است تمام حائر مدفن اصحاب حسین است.(4)



پاورقی:
1. مفید، الارشاد، قم، آل البیت، چ اول، 1414، ص 95، و ابی مخنف، و تعه الطف، جمع آوری یوسفی غروی، قم، مدرسین، چاپ سوم، 1417، ص259.
2. سماوی، ابصارالعین فی انصار الحسین (حماسه سازان کربلا) قم، نوید اسلام، چاپ اول، 69، ص210 الی 212.
3. ر.ک. مفید،همان، ج 2، ص 114 و ص126.
4. همان، ص 126.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 224 تاريخ : پنجشنبه 24 دی 1394 ساعت: 1:28

تور کربلا تعطیلات عید نوروز 95

تور کربلا نوروز 95 ، قیمت تور کربلا عید امسال ، تورکربلا تعطیلات عید 95 ، تور عتبات عالیات نوروز 95

عتبات عالیات از طریق تور کربلا هوایی
عتبات عالیات با بهترین تورهای زیارتی تور کربلا هوایی
تور و پکیج های تور کربلا را از امروز دنبال کنید
ثبت نام تور کربلا دی ماه و بهمن 95
تور کربلا هوایی| تور کربلا زمینی | بدون واسطه
تور ، قیمت تور ، تور 95 ، تور نوروز 95

تور کربلا قسطی

مدارک لازم برای ثبت نام و اعزام به تور کربلا ی معلی و عتبات عالیات:

اصل پاسپورت مسافر دارای حداقل4 ماه اعتبار : (برای افراد بالای 17سال پاسپورت جداگانه الزامی است) . عکس 3*2 هر نفر3قطعه و کپی کارت ملی و شناسنامه در یک صفحه.

نکته مهم برای افراد فاقد پاسپورت:

اگر فعلاً پاسپورت شما آماده نشده ، می توانید با اطلاعات کارت ملّی شامل :(کدملّی-نام و نام خانوادگی-نام پدر-تاریخ تولّد:روز/ماه/سال) ثبت نام خود را انجام دهید و فیش مربوطه سازمان حج و زیارت را از این دفتر تحویل گرفته و واریز نمائید تا جای شما رزرو قطعی شده و حداکثر تا 7روز قبل از تاریخ حرکت ، پاسپورت خود را به دفتر ارائه دهید تا ویزای شما اخذ شود.

تور کربلا نوروز 95 ، قیمت تور کربلا عید امسال ، تورکربلا تعطیلات عید 95 ، تور عتبات عالیات نوروز 95


تفاوت قیمت های فوق بدلیل تفاوت کیفیت هتل است.

قیمت های فوق نسبت به مبالغ خرد سیستم رند شده اند.نرخ تور خردسالان 12-2سال حدوداً 30%تخفیف نسبت به مبالغ فوق دارد و دقیق آن پس از ثبت در سیستم سازمان حج مشخص می شود.

مسئولیت خروج از کشور و عدم ممنوعیت آن به عهده هر مسافر است.مشمولین نظام وظیفه نیز برای خروج از کشور خود موظف به پیگیری امورشان هستند.

با توجه به ناامنی و بخشنامه سازمان حج و زیارت فعلاً در تورهای کربلا فقط به شهرهای زیارتی نجف و کربلا و کاظمین مشرف می شوید و مشرف شدن به سامرا انشاءالله در آینده میسّر خواهد شد.این تور تا قبل از اعزام با کسر خسارت قابل استرداد است!

***برای مسافرین گروهی ادارات ، نهادها ، هیئات مذهبی تعداد بالا حتماً تخفیفات ویژه ای ارائه می گردد.***
هر هفته اعزام انجام میشود که با انتخاب روزهای مطلوبتان ، شما را در سیستم سازمان حج و زیارت ثبت نام و اعزام می نمائیم!

می توانید اقساطی به این سفر بروید!


ثبت نام تور کربلا اسفند 94 فروردین 95
ثبت نام کربلا برای رهسپار شدن به زیارت کربلای معلی و نجف اشرف در آخرین ماه زمستان ، اسفند 94

تور هوایی اقساطی کربلا از تهران

برای اینکه درلیست زوار کربلا قرار بگیرید همین حالا شروع به ثبت نام کربلا بنمایید.

شرایط تور های زیارتی کربلا را با تدبیری خاص که بیشترین کیفیت و رضایت را به دنبال داشته باشد برنامه ریزی کرده ایم. در صورتی که می خواهید در زمانی خنک تر از تابستان به کربلا بروید ما زمستان را به شما پیشنهاد می کنیم . هوای کربلا در زمستان بسیار خنک تر از فصل تابستان می باشد . و از این نظر برای هموطنان فراغی حاصل می کند که راحت تر می توانند به زیارت بپردازند.

مزیت دیگر فصل زمستان برای مسافرت به کربلا و زیارت امام حسین ع این است که در این فصل از حجم تعداد مسافران چه ایرانی و چه خارجی کاسته می شود. بنابراین راحت تر می توانید به زیارت سیدالشهداء بپردازید.

در اواخر زمستان عید نوروز را نیز پیش رو داریم که هموطنان عزیز می توانند برای اینکه در این روزهای پایانی سال نیز جزء زوار باشند برنامه ریزی و ثبت نام نمایند.


ثبت نام تور کربلا و نجف هوایی با بهترین کیفیت

تور هوایی کربلا با هتل های درجه الف در کربلا و نجف......

مدت زمان تور زیارتی به مدت 7 شب و 8 روز.......

باید بدانیم که 5 شب در کربلا و 2 شب در نجف........

هتل های برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سار هتل های درجه الف دیگر...

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 194 تاريخ : سه شنبه 22 دی 1394 ساعت: 22:52

تور کربلا زمینی و تور کربلا هوایی ارزان قیمت

مجری انواع و اقسام تور های هوایی کربلا از تهران به بهترین و ارزانترین قیمت ها و نرخ های ممکن زیر نظر سازمان حج و اقاف به عنوان متولی امور زیارتی

کاروان کربلا,کاروان هوایی کربلا,تور کربلاسازمان حجی

تور کربلا زمینی و تور کربلا هوایی ارزان قیمت و با کیفیت
هتل های اقامتی کربلا و نجف که می تواند محل اسکان و استراحت زائران کربلا باشد :


هتل فخر الملوک کربلا
هتل قصر الضیافــة نجف
تور هوایی کربلا قیمت :
هزینه تور با در نظر گرفتن تمام خدمات باید تماس گرفته شود.


خدمات تور ارزان کربلا :

تورهوایی عتبات عالیات ویژه بهمن ماه.تورهواییکربلابا هتل های درجه الف
اقامت5 شب در کربلا 2 شب در نجف
صبحانه ناهار شام
بلیط رفت و برگشت هواپیما
ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی
گشتهای زیارتی
بیمه
با همراهی مداح و مدیر کاروان
نکات قابل توجه جهت تور زیارتی عتبات
هموطنان به آگهی های اغوا کننده توجه داشته باشید هر تور زیارتی دارای المان های مشخصی می باشد که تغییرات قیمت تور عتبات را در مورد خواسته شما در آژانس ها نباید بیشتر از به اضافه یا منهای 60 هزار تومان باشد بدون شک تور کربلاارزان با تفاوت بسیار قیمتی مشکوک می باشد ! خود دانید
هزینه از ملاک های انتخاب تور باشه ولی نه همه اون چرا که بعضی وقتا ادم روزی صد دفعه به خودش می گه کاشگی اونو انتخاب کرده بودم مگه چقدر بیشتر بود
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تور ارزان قیمت کربلا با آژانس سعادت سیر گیتی شماره 88548853 خانم جامی تماس حاصل فرمایید.
▂ ▃ ▄ ▅ ▆ ▇ █ مشتری راضی از خدمات برای ما سرمایه محسوس می باشد █ ▇ ▆ ▅ ▄ ▃ ▂
هرگونه سوالی دارید با ما تماس بگیرید
88548853 ده خط ویژه

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 21 دی 1394 ساعت: 22:20

تور کربلا سریع هر هفته

سعادت سیر گیتی به طور مستقیم چارتر ، بلیط هواپیما ، تور کربلا را در هر هفته به صورت نقد و اقساط از تهران و سایر شهرستان های استان تهران به سفر عتبات عالیات اعزام می کند. که بسیاری از ایرانیان علاقمند به طور مرتب از خدمات انواع تورهای کربلا استفاده می کنند که مزید تشکر و امتنان از اعتمادشان می باشد.

مدت تور کربلا از تهران 7 شب و 8 روز کامل (2 شب نجف - 5 شب کربلا)

خدمات تور شامل بلیط رفت و برگشت / اخذ ویزای فردی و گروهی / بیمه / ترانسفر فرودگاهی / اقامت / گشت و زیارت دوره / مدیر و مداح مجرب

هتلهای اقامت در نجف و کربلا از نوع الف با خدمات مطلوب هتلینگ همراه با سرویسهای بهداشتی ایرانی و فرنگی - اینترنت رایگان - صبحانه - نهار - شام با آشپز ایرانی و روزانه دو وعده میوه می باشد.

فاصله هتلها تا حرمین بسیار کم بوده و براحتی پیاده میتوان به حرمین رسید.


خدمات زیارتی طی اقامت در نجف:

زیارت بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع) - مسجد کوفه - مسجد سهله - مسجد حنانه - وادی السلام - خانه امیرالمومنین (ع)


خدمات زیارتی طی اقامت در کربلا:

زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) - زیارت بارگاه ملکوتی حضرت اباالفضل (ع) - خیمه گاه - تل زینبیه - کف العباس - نهر علقمه - مقام حضرت علی اصغر (ع) - مقام حضرت علی اکبر (ع) - مقام حضرت امام زمان (عج)


مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا:

- اصل پاسپورت با 6 ماه اعتبار

- 2 قطعه عکس رنگی


لطفا به تبلیغات سوء که خدمات و هتلهای نوع ب و ج را تحت عنوان الف ارائه و زائرین محترم در مقصد دچار مشکل میشوند توجه داشته باشید.

تور کربلا سریع هر هفته در تمام سال
******************

تور کربلا نوع2


مدت تور 7 شب و 8 روز کامل (2 شب نجف - 5 شب کربلا)

خدمات تور شامل بلیط رفت و برگشت / اخذ ویزای فردی و گروهی / بیمه / ترانسفر فرودگاهی / اقامت / گشت و زیارت دوره / مدیر و مداح مجرب

هتلهای اقامت در نجف و کربلا از نوع الف با خدمات مطلوب هتلینگ همراه با سرویسهای بهداشتی ایرانی و فرنگی - اینترنت رایگان - صبحانه - نهار - شام با آشپز ایرانی و روزانه دو وعده میوه می باشد.

فاصله هتلها تا حرمین بسیار کم بوده و براحتی پیاده میتوان به حرمین رسید.


خدمات زیارتی طی اقامت در نجف:

زیارت بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع) - مسجد کوفه - مسجد سهله - مسجد حنانه - وادی السلام - خانه امیرالمومنین (ع)


خدمات زیارتی طی اقامت در کربلا:

زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) - زیارت بارگاه ملکوتی حضرت اباالفضل (ع) - خیمه گاه - تل زینبیه - کف العباس - نهر علقمه - مقام حضرت علی اصغر (ع) - مقام حضرت علی اکبر (ع) - مقام حضرت امام زمان (عج)


مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا:

- اصل پاسپورت با 6 ماه اعتبار

- 2 قطعه عکس رنگی


لطفا به تبلیغات سوء که خدمات و هتلهای نوع ب و ج را تحت عنوان الف ارائه و زائرین محترم در مقصد دچار مشکل میشوند توجه داشته باشید.


تور کربلا سریع هر هفته

تور کربلا نوع 3


مجری مستقیم چارتر- بلیط و تور نجف - کربلا در هر هفته زائران عزیز را بصورت نقد و اقساط اعزام می نماید.


مدت تور 7 شب و 8 روز کامل (2 شب نجف - 5 شب کربلا)

خدمات تور شامل بلیط رفت و برگشت / اخذ ویزای فردی و گروهی / بیمه / ترانسفر فرودگاهی / اقامت / گشت و زیارت دوره / مدیر و مداح مجرب

هتلهای اقامت در نجف و کربلا از نوع الف با خدمات مطلوب هتلینگ همراه با سرویسهای بهداشتی ایرانی و فرنگی - اینترنت رایگان - صبحانه - نهار - شام با آشپز ایرانی و روزانه دو وعده میوه می باشد.

فاصله هتلها تا حرمین بسیار کم بوده و براحتی پیاده میتوان به حرمین رسید.


خدمات زیارتی طی اقامت در نجف:

زیارت بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع) - مسجد کوفه - مسجد سهله - مسجد حنانه - وادی السلام - خانه امیرالمومنین (ع)


خدمات زیارتی طی اقامت در کربلا:

زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) - زیارت بارگاه ملکوتی حضرت اباالفضل (ع) - خیمه گاه - تل زینبیه - کف العباس - نهر علقمه - مقام حضرت علی اصغر (ع) - مقام حضرت علی اکبر (ع) - مقام حضرت امام زمان (عج)


مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا:

- اصل پاسپورت با 6 ماه اعتبار

- 2 قطعه عکس رنگی


لطفا به تبلیغات سوء که خدمات و هتلهای نوع ب و ج را تحت عنوان الف ارائه و زائرین محترم در مقصد دچار مشکل میشوند توجه داشته باشید.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 21 دی 1394 ساعت: 0:05

حاج یوسف ... با تور کربلا رفت !

حاج یوسف پدر دوستم بود سنی حدود 60 سال داشت دیگه بازنشسته بود. هنوز نه کربلا رفته بود نه مکه ! دوران صدام بود تازه دو سه سال بود که صدام اجازه داده بود تا ایرانی ها برای زیارت عتبات عالیات با تورهای کربلا به این کشور مسافرت کنند.

حاج یوسف سالهای سال بود که در آرزوی کربلا و مکه بود. کربلا که تا چندی پیش به روی ایرانی ها بسته بود و نمی توانست به این سفر زیارتی بره و ام برای رفتن به مکه هم با داشتن شیش هفتا بچه قد و نیم قد پولی براش نمونده بود که به مکه هم برود.

اما در حال حاضر کمی پس انداز داشت اما نه به اندازه ای که بتواند دوتا سفر زیارتی کربلا و حج رو باهم برود . باید یکی از تور کربلا یا سفر حج رو انتخاب می کرد . همه ما جوانتر ها که همسن و سال پسراش بودیم فکر می کردیم که حاج یوسف سفر حج رو به تور کربلا ترجیح می ده !

اما برخلاف انتظار ما حاج یوسف تور کربلا رو انتخاب کرد ! ما که تعجب کرده بودیم برامون سوال برانگیز شد که چرا تور کربلا ! پس تصمیم گرفتیم از خودش بپرسیم پس پرسیدیم : حاجی چرا تور کربلا رو انتخاب کردی آیا سفر حج مهمتر نبود اول حاجی می شدی بعد پولی دستت اومد می رفتی تور کربلا ؟

حاج یوسف گفت : مکه همیشه هست ! (یعنی امکان مسافرت به مکه بیشتره تا کربلا) . اما کربلا معلوم نیست تا کی باز باشه ! چند دهه هست که صدام ورود ایرانی ها به عراق و کربلا و نجف و سایر شهرهای زیارتی عراق رو ممنوع کرده ... نمی بشه روی سفر کربلا همیشه حساب کرد . تازه کربلا مهمتره !

حاج یوسف به سلامتی با تور کربلا که اون زمان بسیار محدود و تحت کنترل شدید نیروهای صدام بود رفت و برگشت .

این خاطره به خاطره پیوسته بود تا اینکه چند وقت پیش بلیط هواپیما آنقدر گرون شد که با خودم گفتم تور کربلا هم نمی شه رفت! وقتی که بیشتر فکر کردم دیدم بابا اگه فداکاری سپاه قدس و جوانان گم نام ایرانی، افغانی، عراقی ،لبنانی و سوری و سایر کشور نبود . واقعا داعش آرزوی زیارت کربلا رو به دلمان گذاشته بود !

برای سلامتی تمام کسانی که برای نابودی داعش شیطانی اسلحه به دست گرفته اند و به مقابله با این لشکر شیطان پرداخته اند صلواتی بر محمد و آل محمد بفرستید.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 178 تاريخ : شنبه 19 دی 1394 ساعت: 21:56

امیدواریم اگر شما هم با تورهای کربلا به سفر زیارتی مشرف شدید حتما از وادی السلام هم دیدن کنید . که یکی از دیدنی های معنوی کربلا می باشد.

زیارت قبرستان وادی السلام

وادی السلام یکی از مکان های مقدس نجف است که در آن هزاران نفر به خاک سپرده شده اند از جمله قبر تعدادی از پیامبران و بسیاری از سادات،صالحان و بزرگان دین نیز در آن است.این قبرستان قدیمی و تاریخی نجف اشرف در شمال شرقی شهر واقع است و بیست کیلومتر مربع مساحت دارد. قدمت آن به بیش از هزار سال می رسد و بسیاری از قبرهای آن دارای بقعه و گنبد است.
وادی السلام یک قبرستان اسلامی واقع در شهر نجف محل دفن بیش از 5 میلیون نفر از ساکنین نجف اشرف در عراق است که هنوز هم گنجایش بالایی برای پذیرفتن داراست. مساحت این قبرستان 1485 هکتار است
قبرستان وادی السلام که در شمال شهر نجف و حرم مطهر امیر المومنین(ع ) قرار گرفته مرقد پیامبران حضرت "هود "(ع) ،حضرت "صالح " (ع) مقام امام زمان (عج ) و آرامگاه شخصیت های بزرگ شیعه را در خود جای داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری ، تاریخ پیدایش این قبرستان به پیش از زمان بوجود آمدن شهر نجف بر می گردد و پیشینه و فضائلش فراتر از حد است.
بنابه فرمایشات امیر المومنین و امام صادق (ع ) در این سرزمین ارواح مومنین دسته دسته با یکدیگر صحبت می کنند و هر مومنی در هر جایی از زمین بمیرد خداوند روحش را به وادی السلام می برد.
در این قبرستان ساختمانی کوچک باگنبدی متمایز از دیگر بناهای قبرستان ضریح کوچکی را در خود جای داده است که داخل آن قبور مطهر حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع ) قرار دارد.
حضرت هود در میان قوم عادمبعوث به رسالت شد و حضرت صالح نیز یکی دیگر از انبیاء الهی است که در میان قوم ثمود در سرزمین وادی القری (میان مدینه و شام ) زندگی می کرده است.
در قبرستان وادی السلام مکانی است یا حیاطی کوچک که در گوشه آن دو شبستان به نامهای مقام امام زمان (عج ) و مقام امام صادق در کنار هم قراردارند .
گفته شده است که بعضی از بزرگان در دوران غیبت کبری در این مکان مقدس به خدمت امام زمان (عج) شرفیاب شده انداز آن جمله استاد العرفا "سید علی قاضی طباطبایی " است که هم اکنون مرقد منورش زیارتگاه خاص و عام در وادی السلام است.
نجفیان جنازه های خود را در قسمت های جدید این قبرستان که در سمت راست وادی السلام واقع شده به خاک می سپارند که از جمله مدفون شدگان در این قبرستان شهید "محمد باقر حکیم "است که محل دفنش با مقبره ای مشخص است.
این قبرستان شاید تنها قبرستانی باشد که حدود 1400 سال است مرده ها در آن مدفون می گردند. در طول جنگ آمریکا با عراق در سال 2003 از این مکان بعنوان پناهگاه سربازان استفاده می شده است.


تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 231 تاريخ : پنجشنبه 17 دی 1394 ساعت: 16:55

تور کربلا در نزدیک ترین هتل های کربلا

برای اعزام به کربلا همین حالا ثبت نام کنید.

در زیر قسمتی از خاطرات یکی از هموطنانمان که به زیارت عتبات عالیات مشرف شده است را برای پر کشیدن دلمان به کربلا آورده ایم که خالی از لطف نیست .

همسایه حرم هستیم


چند روز است آمده ایم کاظمین. محل اقامتمان تا حرم حدود۴۰ثانیهراه است ! به علاوه اینکه دو گنبد زیبای حرم کاظمین بهترین چشم انداز این روزهای عمرم شده .
خیابان اصلی باب قبله پر ِ" مطعم " است . از مشویات و مقلیات * عربی که بگذرم ٬ از فلافل های خوشمزه ی اینجا نمی توانم بگذرم . فلافل با نون صمون و سس انبه !

************

بهشت سامرا

صدایم می کند و می گوید که رسیدیم سامرا . خستگی و کم خوابی این روزها رمقم را برده . کاش میشد با ماشین تا جلوی در حرم رفت !
آفتاب سوزان شده . هوا هم خیلی گرم . برعکس چند روز پیش که باران های زیبایی می بارید .

سامرا با قبل خیلی تفاوت کرده . خاک های جلوی ورودی صحن را سامان داده اند . اما هنوز همانجا هستند . فقط تفاوتش این است که یه حصیر ساده انداخته اند و مسیر عبور و مرور زائران را مشخص کرده اند و بقیه خاک ها را زده اند کنار . اما هنوز چشم غربت حرم سامرا را می بیند که میان خاکها و آجرها فریاد مظلومیت می کشد .

جلوی در ورودی چای میدهند . چای که چه عرض کنم ٬ قیر است ! انقدر سیاه که هر چه فکر میکنم بخورمش نمی توانم . اما " او " می خورد با همان استکان های کمر باریک دهنی ! بعد هم رو به من میگوید : از دستت رفت !

اول می رویم سرداب . محوطه ای را که چند ماه پیش ساخته بودند برای مصلی ، بسته اند تا آیینه کاری کنند . مسیر سرداب شده همان پله های باریکورودی و یک ذره جای خود سرداب و پله های خروجی . همین !

بعد می رویم حرم . ساعت ۲ ظهر است . گشنه ام شده . دلم میخواهد بیفتم وسط صحن و بخوابم .
می رود برای زیارت . من هم می آیم سمت ایوان قبله که بروم زیارت . باب قبله شلوغ است . یک لحظه بوی کباب خوابم را می پراند . می دوم سمت ورودی مردانه و صدایش میزنم .

می رویم به مضیف حرم سامرا . تازه ساخته شده. چند ماه پیش که آمدم در حال ساخت بود و در صحن حرم، به زائران طعام میدادند . در هوای خنک ِ مضیف می نشنیم . غذا کباب است . هم خوابم می پرد و هم سیر می شوم از برکت امامین عسگریین . یه یاد همه دوستان و آشنایان .با هر قاشق اسم یکی را می بریم و جایش را خالی میکنیم .

کم کم صحن شلوغ می شود . هر چه روبه غروب می رود ، حرم با همه ی سادگی اش دلربا تر می شود . صدای قشنگی از ضلع غربی حرم می آید ؛بِاَبى اَنْتُمْ وَاُمّى وَنَفْسى، کَیْفَ اَصِفُ حُسْنَ ثَنآئِکُمْ ..
دلم قنج می رود برای زیارت جامعه ...


اَسْئَلُکَ اَنْ تُدْخِلَنى فى جُمْلَهِ الْعارِفینَ بِهِمْ وَبِحَقِّهِمْ،وَ فى زُمْرَهِ الْمَرْحُومینَ بِشَفاعَتِهِمْ،اِنَّکَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 190 تاريخ : پنجشنبه 17 دی 1394 ساعت: 16:55

ان شاءالله قسمتتان شود با تور کربلا خودمان به زیارت امام حسین ع نائل شوید. وقتی که به کربلا می روید در مدفن پسر پیامبر اکرم ص با بخش ها و تقسیمات مختلفی روبرو می شوید . که در این مطلب از تور زیارتی کربلا قصد داریم آنها را برای شما لیست کنیم :

قسمت های مختلف بارگاه امام حسین ع در تور کربلا

قسمت های مختلف بارگاه ملکوتی امام حسین ع در کربلا


ضریح امام حسین ع ، علی اکبر و علی اصغر (ضریح اصلی)، همراه ضریح بیشتر شهدای کربلا (ضریح پشتی)

آرامگاه ها :


آرامگاه امام حسین ع ، علی اکبر و علی اصغر
آرامگاه بیشتر کشته شدگان کربلا
آرامگاه حبیب مظاهر
قتلگاه
آرامگاه ابراهیم مجاب

درب ها :

درب قبله
درب رجا (امید)
درب قاضی الحاجات (برآورندهٔ نیازها)
درب شهدا
درب کرامة (بزرگواری و کرامت)
درب سلام (درود)
درب سدره
درب سلطانیه
درب رأس الامام حسین ع (سر امام حسین ع )
درب زینبیه

رواق ها و ایوان ها :

رواق شمالی (پادشاهان)
رواق خاوری (فقیهان)
رواق باختری (ابراهیم مجاب)
رواق جنوبی (حبیب مظاهر)
ایوان شمالی (صافی الصفا)
ایوان خاوری
ایوان باختری
ایوان جنوبی (طلا)

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت: 12:37

حرم امام امام حسین ع [۱] یا حرم حسینی در کربلا، مدفن ابی عبدالله امام حسین ع ، مشهور به سیدالشهداء پیشوای سوم شیعیان است که در زمان خلافت یزید بن معاویه، در مخالفت با وی جنگید و روز عاشورا، ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری برابر با سه شنبه، ۲۰ مهر ۵۹ هجری خورشیدی (۹ اکتبر ۶۸۰ میلادی)[۲] در بیابانِ نینوا (کربلای کنونی در کشور عراق) کشته شد و پس از چند روز همان جا به خاک سپرده شد. امروزه آرامگاهش تبدیل به محلی برای زیارت شیعیان شده است. در این حرم، امام حسین ع ، به همراه علی اکبر در پایین پا و علی اصغر بر سینه در ضریح دفن اند. همچنین بیشتر شهدای کربلا کمی آن سوتر در حرم به خاک سپرده شده اند. در شمال شرقی حرم امام حسین ع ، حرم عباس بن علی قرار دارد. مابین دو حرم را بین الحرمین می گویند.
موقعیت
نوشتار اصلی: کربلا (شهر)
حرم امام حسین ع در میانه کربلا، شهری در هشتاد کیلومتری نجف و صد کیلومتری بغداد است. موقعیت جغرافیایی این شهر ۳۲ درجه و ۴۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۳ درجه و ۵۰ دقیقه طول شرقی است.

تاریخچه حرم
پس از کشته شدن امام حسین ع و اصحاب وی در سرزمین کربلا، قبیله بنی اسد جسد او و اصحابش را دفن کردند. بنی اسد برای قبر امام حسین ع نشانه ای در نظر گرفتند و درخت سدره ای را علامت آن ساختند. در زمان بنی امیه شیعیان به زیارت قبر وی می آمدند و قبر مشخص بود.

بناهای پیشین
نخستین ساخت بنای آرامگاه امام حسین ع را به مختار بن ابی عبیده ثقفی، (پس از قیامش) و بعضی به بنی اسد نسبت می دهند که مصالح آن از گچ و آجر بوده و در نزدیکی آن مسجدی بوده است که این آرامگاه در عهد بنی عباس بدستور هارون الرشید ویران شد و خانه های شیعیان همجوار آن خراب گشته و قبر را شخم زدند و درخت سدره ای که بنی اسد جهت علامت قبر کاشته بودند را بریدند. پس از آن در زمان مامون که برای راضی کردن شیعیان خراسان، تصمیم گرفت خلافت را به علی بن موسی واگذارد، شیعیان فرصت یافتند بر روی قبر امام حسین ع آرامگاهی بنا کنند که بنای این آرامگاه هم در سال ۲۳۲ قمری به دستور متوکل عباسی همراه با خانه های اطراف آن ویران شد و زمین آن شخم زده شد و در آن کشت صورت گرفت. همانگونه که حمدالله مستوفی آورده است:

<<آن را مشهدی حائری خوانند جهت آن که به عهد متوکلِ خلیفه آب در او بستند تا خراب شود، آب حیرت آورد و زمین گور خشک ماند>>.

متوکل به دست فرزندش منتصر، در سال ۲۴۷ قمری به قتل رسید. منتصر نیز همانند مامون، برخلاف پدرش، به شیعیان امنیت و رفاه داد و باز آرامگاه امام حسین ع ی را بنا نمود و در کنار آن گل دستهٔ بلندی بنا نهاد. حدود ۲۸۰ ق داعی الصغیر فرمانروای طبرستان و از نوادگان زید بن علی بن امام حسین ع به بازسازی و گسترش آن پرداخت.

بنای کنونی
آخرین بازسازی ساختمان حرم امام حسین ع در سال ۳۷۱ قمری توسط عضدالدوله دیلمی از آل بویه به سرانجام رسید. وی دستور ساخت همه عتبات را صادر کرد. بنای حرم امام حسین ع در سال ۳۶۷ قمری شروع شد و در سال ۳۷۱ قمری به پایان رسید. این آرامگاه دارای گنبدی بر بالای قبر امام حسین ع است. ساختمان اصلی آن همچنان باقی مانده و در آتش سوزی سال ۴۰۷ قمری براثر افتادن شمع، تنها تزیینات داخلی آن از بین رفت ولی چون در ساختمان اصلی آرامگاه و ستون ها چوب بکار نرفته بود، برپا ماند. در حقیقت بنای اصلی آرامگاه امام حسین ع از آثار معماری آل بویه می باشد که بعدها از تعرض مغولان نیز در امان ماند.

تعمیرات بنا تاکنون

حرم امام حسین ع در سال ۱۳۱۰ یا ۱۳۱۱ خورشیدی
پس از آن تا به امروز در آرامگاه امام حسین ع تعمیرات و تزیینات زیادی صورت گرفته است. پس از سقوط ایلخانیان، در دولت جلایریان (ایلکانیان) و به دست آن ها تعمیراتی آغاز شد که تا سال ۷۸۶ قمری آنرا ادامه دادند و ایوان طلا را بنا نمودند. پادشاهان صفویه ضمن انجام تعمیرات و نصب تزئینات متعدد از جمله صندوق و ضریح فولادی، آرامگاه را نیز توسعه دادند. بعضی تعمیرات و ساخت یک کاروانسرا در کنار حرم توسط عثمانی ها نیز تا سال ۱۱۲۹ ادامه یافت. سپس نادر شاه در سال ۱۱۳۵ قمری نیز دست به تعمیراتی وسیع و نصب تزئیناتی در حرم زد.

در دوره قاجار، روابطی بهتر از صفویه با عثمانیان داشتند. آغا محمد خان قاجار، نخستین شاه این دودمان، در سال ۱۲۰۵ دستور نوسازی گنبد و تذهیب و تزیین آن را با پوشش طلا صادر کرد. در ۱۸ ذیحجه سال ۱۲۱۶ قمری سعود بن عبدالعزیز وهابی در رأس لشکری بزرگ به کربلا حمله کرد و کشتار بی رحمانه ای به راه انداخت و آرامگاه امام حسین ع ی را ویران و اموال آن را غارت کرده، تمام قندیل های طلا و نقرهٔ صفویه و فرش های گران قیمت را به تاراج برد.

پس از آن فتحعلی شاه قاجار دستور تعمیر خرابی های وهابیان داد و ضریح تازه ای در سال ۱۲۱۸ قمری برای حرم نصب گردید. همسر فتحعلی شاه ایوان مقابل قبر و مناره های حرم امام حسین ع ی را طلاکاری کرد. گنبد و صحن در دوره محمد شاه تجدید بنا شد. در سال ۱۲۷۳ قمری ناصرالدین شاه تعمیراتی در حرم انجام داد و برای سومین بار در دوره قاجاریه گنبد آستانه تجدید طلاکاری شد. تعمیرات حرم در دوره قاجار همچنان ادامه داشت.

در تمام نقاط حرم امام حسین ع ی -بسان دیگر مراکز زیارتی عراق- نام سلاطین صفوی، قاجار، امیران این دو سلسله بر روی کتیبه ها دیده می شد که همگی آنها در دوره صدام نابود گردید، تا آثار ایرانی در عتبات به طور کامل محو شود. امروزه این نام ها تنها در کتاب ها، برخی تصاویر و به احتمال اسنادی که در آرشیوهای عثمانی برجای مانده، قابل رؤیت است.

به نظر می رسد از آخرین تعمیرات اساسی حرم، تعمیر ایوان طلا و نصب ستون های مرمر بجای ستون های چوبی برای آن بوسیله یکی از تجار و معدن داران ایرانی (حاج قنبر رحیمی) در سال ۱۳۸۹ قمری (۱۳۴۸ خورشیدی) می باشد.

ضریح جدید
ضریح جدید امام حسین ع ی که در آن حدود ۱۱۸ کیلوگرم طلا به همراه نقره و چوب درخت ساج بکار گرفته شده در ایران (شهر قم) ساخته شد و پس از عبور از شهرهای مسیر از مرز مهران به عراق منتقل و در حرم نصب گردید و در ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ (۲۲ ربیع الثانی) از آن رونمایی گردید. این ضریح از نظر شکل هندسی مانند ضریح قدیم ولی از نظر ارتفاع کمی بلندتر و مساحت آن حدود ۳۴ متر مربع و تعداد پنجره های آن ۲۰ باب است.[۳] در ساخت ضریح جدید شش گوشه امام حسین ع ی یک صد و هیجده کیلو طلا و چهار هزار کیلو نقره ۲ تن مس و هزار و سیصد کیلو برنج، ۵تن چوب ساج جنگلی از برمه به کار رفته است. وزن ضریح ۱۲ هزار کیلو است. ضریح های قبلی نیز توسط هنرمندان ایرانی ساخته شده و در دوران صفویه و قاجار اماکن مقدس در عراق توسط پادشاهان مختلف ساخته و مرتب تعمیر و تکمیل شده است.[نیازمند منبع]

وضعیت کنونی حرم امام حسین ع ی

حرم امام حسین ع در کربلا
حرم امام حسین ع ی که یکی از شاهکارهای معماری دوره آل بویه است، در قلب شهر کربلا واقع و دارای ده در ورودی به داخل صحن شامل: دو در قسمت جنوبی (درب القبله و درب الرحمه) سه در قسمت غربی (درب زینبیه و درب راس الامام حسین ع و درب السلطانیه) دو در قسمت شمالی (درب السدره و درب الاسلام) سه در قسمت شرق صحن (درب الکرامه و درب الشهدا و درب قاضی الحاجات) می باشد. همچنین دارای ۶۵ حجره است که در مقابل هر یک از حجره ها یک ایوان قرار دارد. یک مسجد بزرگ هم در قسمت شرقی صحن بین درب قاضی الحاجات و درب الشهدا و درب الکرامه و در قسمت جنوب صحن تکیه یا خانقاه بکتاشیه احداث شده است.

در صحن امام حسین ع ی، چندین محل جهت انبار فرش های حرم و دیگر وسائل آن و در قسمت جنوب شرقی صحن قبر میرزای دوم شیرازی و در قسمت شمال غرب، قبر شیخ عبدالامام حسین ع (شیخ العراقین) از مشایخ اجازات و وصی امیرکبیر و در اطرف صحن، جمعی کثیر از علمای امامیه و سلاطین شیعه مدفونند. خود صحن از دو طبقه تشکیل شده است که تمامی دیوارهای آن با کاشی مزین است و هیات شکوهمندی دارد. در وسط صحن، آستانه ای قرار دارد که از چهار طرف آن درهای متعددی جهت ورود به رواق ها دارد، ولی در اصلی و بزرگ آن در جنوبی حرم است.

در مقابل در حرم ایوان بزرگی واقع است که به ایوان طلا شهرت دارد و دو طرف ایوان چهار کفش کن است. دو طرف ایوان دو مناره بلند از طلا است. ایوان دارای سه در ورودی است که به رواق جنوبی حرم منتهی می گردد، در وسط از آن دو در دیگر بزرگ تر می باشد و از طلا بوده که در اصفهان ساخته شده است. رواق جنوبی حرم را رواق حبیب بن مظاهر اسدی می نامند. چون قبر حبیب، شهید کربلا درآن واقع است و بنی اسد او را در مقبره دسته جمعی شهدای کربلا دفن نکرده، قبر جداگانه ای برای وی ساختند زیرا از بزرگان قبیله بنی اسد بود.

در داخل حرم صندوق های گرانبهایی بر روی قبر قرار دارد که برروی آن ضریح نقره نصب است و بالای ضریح اشعاری با طلا ثبت است. کف و دیوارهای حرم و رواق ها تا حدود دو متر از بهترین سنگ مرمر ایران است. حرم و رواق ها را با کاشیکاری آیات قرانی زینت داده اند. تمامی سقف های حرم و رواق ها به دست هنرمندان ایرانی آینه کاری شده است. در قسمت شرقی قبر امام حسین ع ، قبر دسته جمعی شهدای عاشورا واقع است و قبر حضرت علی اکبر جداگانه در ضریح امام حسین ع می باشد.

از قبور علمای بزرگ امامیه، در رواق جنوبی قبر میرزا مهدی شهرستانی و در رواق شرقی قبر آقا باقر بهبهانی (که بر روی آن صندوق نفیسی نصب است) و مقبره صدر اعظم میرزا محمدتقی خان امیرکبیر و در رواق شمالی حرم، قبر جمعی از سلاطین قاجاریه از جمله احمد شاه و قبر سید ابراهیم مجاب که دارای ضریح خاصی است و در رواق غربی جنب پنجره بالاسر سیدالشهداء قبر ملا محمدصادق برغانی و برادر وی ملا علی برغانی قرار دارد، در منتهی الیه رواق جنوبی محلی است که به قتل گاه معروف است و این اثر از قدیم باقی است، اینجا محلی است که ابی عبدالله الامام حسین ع از اسب خویش بر زمین افتاد و در این مکان بود که شمر سر او را از بدنش جدا کرد.


تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت: 12:37

سابقه نذری دادن به زمان هخامنشیان می رسد اما با ورود اسلام و شهادت امام حسین ع در کربلا نذری دادن ، تقویت شد و تا به حال هم ادامه پیدا کرده است.

یک پژوهشگر اجتماعی اذعان داشت : رسم زیبای نذری دادن و شرکت در مراسم عزاداری انسجام و همدلی در جامعه را افزایش می دهد

شفقنا زندگی - یک پژوهشگر اجتماعی با تاکید بر اینکه انجام آیین ها و سنت های مذهبی در جامعه کارکرد مثبت روانی و اجتماعی به همراه دارد گفت: رشد انواع تکنولوژی ها و شبکه های مجازی تا حدودی انسجام و همدلی را در جامعه ما متزلزل کرده است بنابراین در چنین شرایطی نذری دادن و شرکت در دسته های عزاداری علاوه بر کارکرد معنوی که دارد انسجام اجتماعی، همدلی، وفاق، دلبستگی، امنیت و اعتماد در جامعه را افزایش می دهد بنابراین جامعه ما به شدت نیازمند اجرای آیین ها و سنت های دینی و معنوی گذشته خود است.


در گفت و گو با خبرنگار شفقنا زندگی ،دکتر محمد مهدی بی باک، سابقه نذری در ایران را به دوران هخامنشینان پیوند داد و افزود: آیین ها و مناسک مذهبی به خصوص نذری دادن، توجه به فقرا و ایثار به عنوان یک فرهنگ در بین ایرانیان باستان یعنی قبل از آشنایی آنها با دین اسلام وجود داشته است آثار و نوشته های تاریخی گواه این است که ایرانیان در دوران هخامنشیان به این امر توجه ویژه ای داشتند اما با ورود اسلام این فرهنگ در زندگی مردم بسیار تقویت و نهادینه شد، بطوریکه امروزه شاهد هستیم که برگزاری آیین های سنتی در ماه های محرم، صفر و حضور در هیئت های مذهبی، تکیه ها، مراسم سینه زنی، دادن نذور فراوان در این ماه ها در جامعه به یک ارزش اعتقادی تبدیل شده است.


وی در ادامه برگزاری آیین های مذهبی و نذری دادن را بهترین وسیله برای ایجاد همدلی و انسجام گروهی در جامعه عنوان کرد و گفت: همدلی، اتحاد، انسجام فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک سرمایه مهم اجتماعی از مهمترین مؤلفه rlm;های تأمینrlm; کننده توسعه و امنیت داخلی در هر جامعهrlm;ای به شمار می رود، زمانی که در جامعه ای همدلی وجود داشته باشد اعتماد، دلبستگی و وفاق اجتماعی نیز افزایش می یابد و در جامعه ای هم که در آن همفکری و پیوند های اجتماعی بالا باشد آسیب های اجتماعی کاهش می یابد. برگزاری آیین ها و مناسک مذهبی نظیر نذری دادن بهترین شیوه برای افزایش همدلی در جامعه ما است.

ثبت نام کربلا از همین حالا


این پژوهشگر اجتماعی در ادامه با تاکید بر اینکه جامعه امروز ایران وفاق و انسجام اجتماعی گذشته را ندارد اظهار کرد: ظهور تکنولوژی های جدید در جامعه صنعتی امروز همدلی، دلبستگی و پیوندهای گروهی افراد را در جوامع مختلف متزلزل کرده است. اما نکته نگران کننده این است که خانواده های ایرانی که به تعامل، همدلی، همفکری، همزیستی و اتحاد معروف بودند نیز تحت تاثیر این شبکه های اجتماعی و تکنولوژی در معرض بحران هویت قرار گرفته اند توجه به ارزش های دینی، مذهبی و برگزاری آیین هایی مثل نذری دادن و شرکت در دسته های عزاداری یکی از راههای است که می تواند انسجام، وفاق و همدلی را در جامعه تقویت کند.

{ تور کربلا با ما همراه شوید. }
به گفته بی باک، نذری و نذری دادن یادآوری کننده ارزش های اجتماعی نظیر برابری? تعاون? اتحاد? نظم? تعادل و توازن است چراکه همکاری مردان و زنان برای نذری دادن و در کنار هم بودن آنها هنگام طبخ نذری روحیه همدلی بین آنها را تقویت کرده و آنها را تربیت می کند که در شرایط و تصمیم گیری های کلان در کنار همدیگر قرار بگیرند در واقع نذری دادن موجب اجتماعی شدن و درونی کردن ارزش ها و اعتقادات دینی همچنین تقویت باورهای جمعی در جامعه می شود .


این جامعه شناس به فلسفه نذری دادن اشاره کرد و گفت: جدا از کارکردهای مثبت اجتماعی و روانی که در نذرکردن و نذری دادن وجود دارد در این سنت نوعی قداست وجود دارد رسیدن به نقطه مطلوب و برآورده شدن حاجت درزندگی فردی و اجتماعی، تقرب بیشتر به خدای متعال، تعظیم شخصیت های اهل بیت، تقویت انگیزه انسان برای سیر و سلوک معنوی و نجات از مصیبت ها و سختی های زندگی از جمله فلسفه نذری دادن است.تور کربلا از همین حالا


دکتر بی باک در پایان از رواج برخی چشم و هم چشمی ها و تجمل گرایی در آیین های مذهبی به ویژه نذری انتقاد کرد و افزود: متاسفانه امروزه مشاهده می کنیم که آیین ها و سنت های مذهبی ما به خصوص نذری ها تحت تاثیر برخی چشم و هم چشمی ها و رفتارهای تجمل گرایانه قرار گرفته و سادگی و صمیمت عزاداری ها را تحت شعاع قرار داده است. در واقع اسراف و تجمل گرایی نه تنها با روح اسلام تعارض دارد و از حال و هوای معنوی آن نیز می?کاهد، بلکه تاثیرات اجتماعی و روانی نامطلوبی را از خود به همراه دارد. بنابراین نباید اجازه داد ارزش ها و سنت های دینی ما تحت تاثیر این نوع نگاه ها در طول زمان رنگ و بوی مادی به خود بگیرد.

تور کربلا قسطی

کلمات کلیدی :

امام حسین تور ارزان قیمت کربلا 94 تور اقساطی کربلا تور زمینی کربلا تور زیارتی به کربلا تور زیارتی عتبات عالیات با هواپیما تور زیارتی کربلا تور عتبات تور عتبات عالیات تور عتبات عالیات هوایی تور عتبات هوایی تور نجف و کربلا با هواپیما تور نوروزی کربلا تورهای زیارتی کربلا تورهای هوایی کربلا تور هوایی عتبات عالیات تور هوایی کربلا تور هوایی کربلا از تهران تور هوایی کربلا و نجف تورکربلا تور کربلا تور کربلا آبان95 تور کربلا اردیبهشت 95 تور کربلا از تهران تور کربلا با هواپیما تور کربلا فروردین 95 تور کربلا نوروز95 تور کربلا هوایی تور کربلا هوایی از تهران تور کربلا هوایی تهران تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف تور کربلا و نجف با هواپیما تور کربلا و نجف هوایی زیارت زیارت کربلا قیمت تور عتبات قیمت تور عتبات با هواپیما قیمت تور هوایی کربلا قیمت تور کربلا قیمت تور کربلا با هواپیما قیمت تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف کربلا

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 15 دی 1394 ساعت: 1:17

تور زیارتی کربلا

چه می شود که به ما توفیق زیارت بدهی یا حسین

تور زیارتی کربلا همراه با دریافت بلیط هواپیما برای زیارت شهرهای شریف کربلا ،نجف، کاظمین هر روز هفته

انتخاب انواع هتل ها از جانب خود شما . هتلهای ما درجه 1 و 2 و 3 می باشند که به صورت انتخابی هر کدام را که بخواهید می توانید برای اقامت در تور کربلا انتخاب کنید .

ما به طور مرتب هر هفته 2 کاروان هوایی کربلا اعزام داریم .

تور کربلا این هفته
هتل 4 ستاره یاسمین در کربلا (vip)

با کلیه خدمات تور زیارتی کربلا:

بلیط هواپیما - ویزا عراق - 7 شب و 8 روز اقامت + صبحانه نهار شام ( منو باز )

همراه با زیارت دوره کامل مسجد سهله + مسجد کوفه
زیارت نجف اشرف

زیارت کاظمین

همراه با مداح و مسئول کاروان تورکربلا

بیمه مسافرت خارجی + ترانسفر فرودگاهی

بلیط نجف اشرف به صورت تک و دو طرفه چارتر ارزان قیمت هر روزه موجود می باشد .

کیش ایر - تابان - زاگرس ( روزهای 5 شنبه 7 صبح ایران ایر تور )
هواپیمای بوئینگ مک دانل داگلاس

ویزای گروهی و تک نفره معمولی و فوری هر روزه گرفته میشود .

تحفه و هديه حورالعين

یادتان باشد وقتی که در تور کربلا هستید بر خاکی قدم می گذارید که تحفه و هدیه برای حورالعین می باشد. پس سعی کنید از چند روزی که در تور زیارتی به کربلا در این سرزمین مقدس هستید نهایت استفاده را برای دنیا و آخرت خود بردارید.

چنانکه گفتیم از خاک کربلا به هدیه حورالعین تعبیر شده است.

در روايات آمده است که خداوند جهانیان خاک کربلا را تحفه و هديه حورالعين قرار داده است، که شاهد بر مدعای خود در کتاب شريف سفينة النّجاة روايت شده است که:

هر گاه ملائک ملا اعلي و مقرب درگاه خداوند بر زمين نزول مي کنند حورالعين به ايشان ميگويند که از براي ما خاک کربلا و تسبيحي از آن ارض zwj; منوّر بياوريد. [1]

پی نوشتها :

[1] سفينة النّجاة ص 56.



منبع: داستانهایی از زمين کربلا ؛ ر- يوسفی

******************************************************

گروهی از جوانان مسلمان شیعه در آستانه میلاد پیامبر با هدف شناساندن عدالت، صلح و عشق به امام حسین(ع)، شروع به توزیع آب معدنی و گل رز بین مردم شهر ملبورن استرالیا کردند. آنها همچنین به مردم تابلو و خطوط قرآنی به زبان عربی اهدا و بانوان را به <<تجربه پوشیدن حجاب>> دعوت می کردند که با استقبال آن ها مواجه شد.

******************************************************

به گزارش کرب و بلا به نقل از ایرنا، علی طاهرآبادی در خصوص اجرای این طرح به نصب ۵۰۰ متر نیوجرسی برای جدا سازی باند رفت و برگشت بزرگراه در این گردنه و آشکارسازی نقاط پرخطر در این مسیر پر تردد اشاره کرد.
وی گفت: علاوه بر اجرای این مهم، آرام سازی ترافیک در این مسیر هم با نصب سرعت گیر و علائم هشدار دهنده بخصوص در ایست و بازرسی شهید زنگنه سه راهی نهاوند هم انجام گرفت.
براساس اطلاعات در دسترس بیش از ۴۰۰ کیلومتر از بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه قرار دارد که ۴۲ کیلومتر آن سهم شهرستان کنگاور است.
این بزرگراه از تهران شروع می شود و بعد از طی کردن از شهرهای ساوه، همدان و کرمانشاه به مرز خسروی می رسد و بعد به کربلا وصل می شود.. کنگاور در محور اصلی بزرگراه کربلا به کرمانشاه قرار دارد.
طاهرآبادی همچنین گفت: هزینه اجرای این طرح دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات ملی پرداخت شد.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 230 تاريخ : دوشنبه 14 دی 1394 ساعت: 1:42

خیلی از مواقع فکر می کنیم نعمتی که داریم همیشه داریم و اصلا فکر نمی کنیم که شاید یکدفعه آن نعمت از ما گرفته شود مثل همین تور کربلا و زیارت امام حسین ع باور کنید بعد از چند دهه که کربلا به روی عاشقان ایرانی بسته شده بود . باز شد و بالاخره حالا می توانیم هر طوری که شده برای زیارت کربلا اقدام کنیم .

از زمانی که داعش به عراق حمله کرد بازهم دیدیم که واقعا می شود دوباره افسوس زیارت به دلمان بنشیند. خب واقعا امیدواریم که این اتفاق نیافتد اما تا فرصت هست باید از این فرصت هم استفاده کرد و برای زیارت کربلا رفت.

برای اینکه آرزوی رفتن کربلا به دلمان نماند صلوات.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 206 تاريخ : دوشنبه 14 دی 1394 ساعت: 0:36

مهمترین هسته زیارتی در کربلا مرقد شریف امام حسین علیه السلام وحرم مطهر وباشکوه ابولفضل العباس علیه السلام است.تاریخچه ساختمان کنوني حرم از ساخته هاي دوره صفوي و عثماني و قاجار است. حرم مطهر از گنبدي بزرگ و مطلاّ تشکيل شده که بر روي گنبد خانه اي وسيع و چندين رواق و يک مسجد بزرگ و صحني فراخ است که تمامي اين مجموعه را در بر مي گيرد. گنبد طلا از ساخته هاي دوران صفويه است و طلاکاري آن به دستور آغامحمدخان قاجارانجام گرفته است .در زير گنبد، ضريح نقره اي و بزرگ و چند ضلعي قرار دارد که قسمت عمده فضاي گنبدخانه را اشغال کرده و درون آن قبر مطهر امام حسين(عليه السلام) و دو فرزندش علي اصغر و علي اکبر جاي دارد. در سمت شرق ضريح مطهر حضرت، فضايي است که در جنوب آن پنجره اي نقره اي قرار دارد. اينجا آرامگاه قسمت اعظم شهيدان واقعه کربلا است که همگي آنان پيرامون آن پنجره و فضاهاي اطراف پراکنده و مدفون هستند.
قتلگاه: جايگاهي است در نزديکي آرامگاه حبيب بن مظاهر اسدي که بنابر گفته روايات، امام حسين(عليه السلام) در آنجا به شهادت رسيد و بعدها به جايگاه کنوني منتقل شد و دفن گرديده اند.
تلّ زينبيّه: در فاصله 20 متري از سمت غرب صحن مطهّر، تپه اي به ارتفاع 5 متر وجود دارد که امروزه بر روي آن اتاقي ساخته شده است، اين تپّه به نام <<تلّ زينبيّه>> يا تپّه حضرت زينب(عليها السلام) مشهور است و بنا به نقل مورّخان، تپّه اي بوده است که در روز عاشورا حضرت زينب بر روي آن مي رفته و از سير وقايع جنگ آگاهي مي يافته اند.
حرم منوّر و پاک ابوالفضل العباس(عليه السلام): اين حرم در فاصله 350 متري شمال شرقي حرم امام حسين(عليه السلام)قرار گرفته و داراي قبّه و بارگاه شکوهمندي است که جسد پاک اين سردار رشيد و يار وفادار امام حسين(عليه السلام) را در بَرگرفته است. ساختمان داراي گنبدي طلايي است که بر روي گنبد خانه اي کوچکتر از حرم امام حسين(عليه السلام) قرار دارد. گِرداگرد قبر مطهّر را چهار رواق و صحن فراخ و وسيعي به همراه ايوان زيبا در برگرفته است. ضريح زيباي آن حضرت به دستور مرحوم آية الله العظمي حکيم در سال 1965 ميلادي در اصفهان ساخته شد.
آرامگاه حبيب بن مظاهر اسدي: او يکي از شهداي روز عاشورا است که در سن 80 سالگي به ياري امام حسين(عليه السلام) شتافت و شهيد گرديد و در فاصله 10 متري از ضريح مطهر و در رواق جنوب غربي مدفون است و داراي ضريح کوچکي است.
آرامگاه سيد ابراهيم مجاب: وي امام زاده والا مقام و عظيم الشأن و داراي نسل مبارکي است. او ابراهيم فرزند محمّد العابد فرزند امام موسي بن جعفر(عليه السلام) است که در اين بقعه مطهّر دفن شده است و بنا به نوشته مورّخان، بسياري از سادات و بزرگان پيرامون او مدفونند. آرامگاه او در رواق حرم مطهّر و در گوشه شمال غربي آن است.
مشاهير مدفون در حرم: در سرتاسر صحن و حجره هاي گرداگرد آن و رواقها، بسياري از بزرگان در طول تاريخ دفن شده اند، برخي از اين حجره ها به نام شخصيتي که در داخل آن دفن شده، مشهور است؛ همچون آخرين مقبره اي که در جنوب سمت مشرق قرار دارد و مدفن بسياري از علماي دين مي باشد که مشهورترين آنها مرحوم آية الله ميرزا محمّد تقي شيرازي است که در سال 1920ميلادي، رهبري انقلاب مردم بر ضدّ دولت انگليس را بر عهده داشت. از ديگر مشاهير مدفون در اين بقعه مطهر، ميرزا محمّد تقي خان امير کبير است که پس از به قتل رسيدنش در کاشان، به کربلا منتقل و در مقبره اي در رواق شرقي حرم مطهر دفن گرديد، همچنين قاجاريه نيز در رواق شمالي، داراي مقبره اي هستند که جمعي از آنان در آنجا مدفونند.
خيمه گاه: در جنوب صحن مطهّر امام حسين(عليه السلام) و در فاصله 250 متري واقع است. (بنا به نقل مورّخان، محلّ برافراشته شدن خيمه ها و چادرهاي سيد الشهدا(عليه السلام) و ياران او بوده است). امروزه جايگاه خيمه ها را با ساختمانسازي به تصوير کشيده اند.
مقام حضرت مهدي(عليه السلام): در ميان نخلستانهاي کرانه رودخانه فرات که اين شاخه رودخانه به نام <<نهر علقمه>> مشهور است، از شمال کربلا مي گذرد و آن جايگاهي است منسوب به حضرت حجّت(عليه السلام) که مردم در آن به نماز مي پردازند.
حُرّ: و آن شهرکي است در جنوب غربي کربلا که در فاصله 9 کيلومتري از شهر واقع شده و نام آن برگرفته از نام حرّ بن يزيد رياحي است. او در روز عاشورا يکي از فرماندهان لشکر عبيدالله زياد بود ولي بعدها توبه کرد و به لشکر حق پيوست و تا پاي جان ايستاد و به شهادت رسيد و در اين موقعيّت دفن گرديد. امروزه آرامگاه او، که از ساخته هاي شاه اسماعيل صفوي است، داراي صحن و رواق و گنبد کاشي کاري است و مؤمنان فوج فوج به زيارت قبرش مي شتابند.
آ

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 250 تاريخ : يکشنبه 13 دی 1394 ساعت: 0:52

انواع تور های هوایی کربلا

تور زیارتی کربلا از تهران

دلم هوای تو کرده یا حسین

تور هوایی کربلا با بهترین هتل های عراق درجه الف.......

زمان اقامت به مدت 7 شب و 8 روز.......

5 شب در کربلا و 2 شب در نجف........

هتل های برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سایر هتل های درجه الف دیگر...

*********************************************

انواع تور های هوایی کربلا

تور زیارتی کربلا از تهران

تور هوایی عتبات عالیات درجه1

همراه با صبحانه ناهار شام.....

گشت های زیارتی.....

بیمه،ویزا......

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی.......

و...

*************************************

تور هوایی VIP کربلا

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها......

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف......

*******************************

تور کربلا

تذکرات و مدارک مورد نیاز:

اصل پاسپورت و 2 قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد ودر صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف فقط هر 5شنبه انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

تور اقساطی کربلا را از ما بخواهید

سعادت سیر گیتی

تماس با...........................................43674367

کانتر مربوطه آقای صبوری

تماس........................................09372100835

شناخت مختصری از کربلا


کربلا از شهرهای کشور عراق و از سرزمین های مقدس و پراهمیت نزد شیعیان است.اهمیت این شهربیش از هر چیز به سبب وقوع شهادت امام حسین (ع) و یارانش در واقعه عاشورا و نیز وجود حرم امام حسین و حضرت عباس (ع)در آن است . شیعیان از سرتاسر جهان برای زیارت در مناسبت های گونان به این شهر می آیند .اوج این حضور در ایام عزاداری محرم و صفر و به ویژه اربعین است که گروه های مختلف با پای پیاده به کربلا می آیند .علاوه بر این در نیمه شعبان هم شیعیان زیادی با پای پیاده خود را به کربلا می رسانند.کربلا دارای یک حوزه علمیه است که از دیرباز محل تحصیل و تدریس عالمان زیادی بوده است .کربلا به دلیل همین اهمیتش مورد توجه دوستان و دشمنان بوده است . این شهر درطول قرن ها های گذشته هم به خود آبادانی دیده است و هم مورد هجوم و غارت قرارگرفته است.

موقعیت جغرافیایی

کربلا مرکز استان کربلاست.این استان از شمال به استان النبار ، از جنوب به استان نجف ، از شرق به استان بابل و از غرب به بادیه شام و عربستان صعودی محدود می شود. شهر کربلا بر کناره صحرا ، در جنوب غربی رودخانه فرات و در میان منطقه های آبرفتی که به "سواد"مشهور است ،قرار دارد این شهر در فاصله 105 کیلومتری در جنوب غربی بغداد واقع شده است.

مقابر کربلا

علاوه بر حرم امام حسین و حضرت عباس در کربلا مزار و مدفن جمع زیادی از مشاهیر و بزرگان است که برخی از آنها عبارت اند از :

انواع تور های هوایی کربلا

تور زیارتی کربلا از تهران




مزار یاران امام حسین علیه السلام

عمده یاران امام حسین علیه السلام که در واقعه عاشورا به شهادت رسیدند،در نزدیکی امام حسین (ع) دفن شده اند.اما برخی از آنان به دلایل مختلف در اماکن دیگر دفن شده اند که عبارت اند از:

حربن یزید ریاحی

قبیله وی،جنازه او را از میدان جنگ خارج کرده و در 9کیلومتری غرب کربلا به خاک سپرد.همان جا که امروزه به سبب وجود قبر او به "روستای حر" معروف است.بارگاه وی در 370ق به دستور عضدالدوله دیلمی ساخته شد ودر 914ق شاه اسماعیل صفوی ،پس از زیارت قبر وی، دستور تجدید بنای آن را صادر کرد.

عون بن عبدالله

در کنار اتوبان کنونی کربلا-بغداد،مزار با شکوهی است که متعلق به عون بن عبدالله است . بنا به روایتی وی همان عون بن عبدالله بن جعفر طیار فرزند زینب کبری (س)است که در روز عاشورا به شهادت رسید ،اما بنا به روایتی دیگر این جا مزار عون بن عبدالله یکی از احفاد امام حسن مجتبی (ع) است و این صحیح تر به نظر می رسد،زیرا باید عون نیز در کنار سایر شهدا دفن شده باشد.

انواع تور های هوایی کربلا

تور زیارتی کربلا از تهران


طفلان مسلم

در اتوبان کربلا-بغداد، در فاصله 30کیلومتری کربلا، در حومه شهرکی به نام مسیب مزار و مرقد طفلان مسلم بن عقیل قرار دارد.

عالمان و سادات

از دیر باز به سبب قداست این مکان در داخل و خارج حرم، ده هاتن از عالمان و روحانیان و سادات به خاک سپرده شدند که برخی از آنان قبر و نشان مشخصی دارند از جمله : برخی از فرزندان امامان یا نواده های آن ها در جاهای مختلف کربلا ، در داخل و یا پیرامون آن شهر دفن هستند از جمله :

محمد بن نبی بن کاظم علیه السلام

وی نوه گرامی امام کاظم علیه السلام است که در میان عرب ها به امام نوح شهرت دارد و در منطقه "طویرج" 12کیلومتری کربلا دفن است.

اخرس بن کاظم علیه السلام

محمد بن ابی الفتح مشهور به "الاخرس" از نواده های امام موسی بن جعفر علیه السلام ،در محله ای به نام الابتر در اطراف کربلا به خاک سپرده شده است . در آن محل زیارت گاهی بنا شده و زائران زیادی به آنجا می روند.سادات آل خراسان در نجف به الاخرس منسوب هستند.

سید احمد ابو هاشم

نسب وی با چند واسطه به امام موسی کاظم (ع)می رسد. سید احمد در شمال غربی منطقه شفائه (در 25کیلومتری آن) دفن شده و مزار و گنبد و صحن دارد و گنبد آن با کاشی های آبی مزین شده است.

ابن حمزه

عماد الدین ابو محمد بن علی بن حمزه بن حسن عبیدالله بن عباس بن علی علیه السلام ، مشهور به ابن حمزه و از نواده های حضرت عباس علیه السلام است. وی از عالمان بزرگ و فقیهان برجسته و راویان حدیث بود و در قبرستان قدیمی کربلا -طویرج قرار گرفته دفن شده است.

ابو احمد حسین بن محمد (304ق-400ق)

نسب او با 3نسل به امام موسی کاظم علیه السلام می رسد. وی پدر گرامی سید رضی وسید مرتضی است.

سید رضی(385ق-406ق)

سیر رضی از عالمان شیعه در قرن چهارم هجری و گرد آورنده نهج البلاغه است. او در کنار پدر و برادرش در نزدیکی قبر سید ابراهیم مجاب در رواق غربی حرم دفن است.

سید مرتضی (355ق-436ق)

سید مرتضی یا شریف مرتضی ، از عالمان و فقیهان بزرگ شیعه در قرن چهارم هجری و صاحب تالیفات زیادی است.

ابن فهد حلی(758ق-841ق)

قبر شیخ احمد بن محمد بن فهد، فقیه بزرگ امامیه در غرب خیابان باب القبله داخل مسجدی قرار دارد که به نام او معروف است وی خانه اش را برای زائران به عنوان منزل گاهی وقف کرده بود و پس از مرگش او را در همان خانه خود به خاک سپردند. شاه عباس در 1033 ق باغ جنوب قبر ابن فهد را به صورت مسجدی در آورد و آن را کاشی کاری کرد و گنبدی روی قبر وی برپا ساخت.

انواع تور های هوایی کربلا

تور زیارتی کربلا از تهران

شیخ یوسف بحرانی(1107ق-1186ق)

شیخ یوسف آل عصفور بحرانی صاحب کتاب الحدائق الناضره در رواق شرقی حرم دفن شده است وی به همراه سید علی طباطبایی و وحید بهبهانی در یک مقبره آرمیده اند.

علامه وحید بهبهانی(1118ق-ق1259)

شیخ محمد باقر بن محمد اکمل مشهور به وحید بهبهانی از عالمان بزرگ شیعه در قرن دوازدهم هجری است. وی در رواق شرقی حرم دفن شده است.او در کربلا رهبری و مرجعیت شیعیان رابرعهده داشت.

سید کاظم رشتی(1214ق-1259ق)

سید کاظم بن قاسم حسینی رشتی از شاگردان شیخ احمد احسایی است. قبر وی در رواق شرقی حرم است.

شریف العلماء (1246ق)

محمد شریف بن حسن آملی از عالمان بزرگ شیعه و استاد شیخ مرتضی انصاری است . وی در سمت جنوب شرقی آستان در یکی از کوچه های فرعی خیابان امام حسین علیه السلام دفن شد و دارای بقعه بود که امروزه از میان رفته است.

سید علی طباطبایی

سید علی طباطبایی صاحب کتاب ریاضی المسائل در فقه است . وی در رواق شرقی حرم خاک شد. او دیوار شهر کربلا را بنا کرد. فرزند او به سید محمد مجاهد معروف است.

مجاهد(1180ق-1242ق)

سید محمد مهاجر فرزند سید علی طباطبایی صاحب ریاض و نوه دختری مرحوم علامه بهبهانی صاحب کتاب مفاتیح و مناهل است.او به سبب حضورش در صحنه نبرد با روس ها به مجاهد معروف شد.قبرش دربین الحرمین کربلادارای گنبد و ضریح فولادی بوده است.که در توسعه کنونی از میان رفته است.

شیخ محمد تقی شیرازی (1338ق)

شیخ محمد تقی شیرازی از مراجع بزرگ شیعه و از رهبران قیام مردم عراق علیه سلطه انگلستان (1920ق) است که با مجاهدت های خود ، سلطه و نفوذ انگلیس را در عراق از بین برد. اورا در ضلع جنوبی شرقی صحن در مقبره اختصاصی خود دفن کردند. در 1263ق هنگام توسعه صحن بقعه ای به نام "ایوان شیرازی" به مساحت 200متر درکنار آن قبر بنا شد که محل تدریس و تحصیل طلبه ها شده بود ولی به دستور رژیم بعث تعطیل شد.

خاندان قزوینی(مجتهد قزوینی)

در داخل صحن و در مسیر صحن امام حسین علیه السلام به سوی صحن ابوالفضل العباس یعنی باب قاضی الحاجات در حجره ای سه تن از خاندان مجتهد قزوینی دفن شده اند:

آقا سید ابراهیم ین محمد مجتهد قزوینی صاحب ضوابط الصول (1262ق)

آقا سید مهدی مجتهد

شیخ محمد حسین قزوینی (1281ق)

در دالان صحن کوچک همین مکان قبر شیخ السلام قزوینی واقع است.

شیخ عبدالحسین تهرانی

شیخ عبدالحسین تهران از فقیهان و عالمان معاصر بود که در یکی از حجره های سمت غربی صحن خاک شده است.

سید عبدالله بحرانی

سید عبدالله بحرانی عالم و فقیه و مولف الافاضات الحسینیه و شرح مختصر النافع علامه حلی است که در رواق ابراهیم مجاب به خاک سپرده شده است. در کنار او و فرزندش سید محسن و نوه اش سید محمد بن سید محسن ، صاحب کتاب های الفصول البهیه فی بعض الخبار الحجج المرضیه و هدایه العباد دفن شده اند.

انواع تور های هوایی کربلا

تور زیارتی کربلا از تهران

صاحب ضوابط

سید ابراهیم بن محمد باقر موسوی قزوینی حائری عالم بزرگ شیعه و معروف به صاحب ضوابط در میدان مقابل باب الشهداء دفن است. تالیف او در باب فقه شهرت دارد.

خاندان برغانی

چند تن از خاندان برغانی که از عالمان بزرگ و از فقیهان شیعه بوده اند،در رواق غربی حرم (رواق بالاسر) به خاک سپرده شده اند معروف ترین آنها ملا محمد علی برغانی است که در 1271ق از دنیا رفت . وی تالیفات فراوانی در فقه و تفسیر دارد. دیگر فرزندش میرزا عبدالوهاب از عارفان و فقیهان عصر قاجار بود که در 1294ق فوت کرد. قبر ملا علی برغانی متوفی 1269ق تیز در این مکان واقع است.

سید مرتضی طباطبایی

سید مرتضی فرزند سید محمد طباطبایی حسینی بروجردی پدر سید مهدی بحرالعلوم است که در 1204ق از دنیا رفت . او را در رواق شرقی حرم به خاک سپردند.

خاندان آل کمونه

چند تن از مشاهیر خاندان آل کمونه در زیرزمین خزانه جواهر آستان، بین رواق پادشاهان و مسجد آستان حسینی دفن هستند این افراد از عالمان و ادیبان کربلا بودند. از جمله شیخ مهدی کمونه (ف1272ق) کلید دار آستان ، شیخ میرزا حسن کمونه (ف 1292 ق) هم چنین برادرش که پس از او به تولیت آستان رسید و نیز شیخ محمد علی کمونه (ف 1282ق) که از شاعران شیعه بوده است.

سید هاشم حداد

قبر وی در وادی الصفای کربلاست.

قبور پادشاهان و رجال سیاسی

پادشاهان آل بویه

چند تن از پادشاهان آل بویه در صحن حرم امام حسین دفن شده اند.در زمان های پیشین بقعه ای بر فراز قبر آنان وجود داشت که در 1268 ق تخریب شد.

پادشاهان و رجال قاجار

مظفرالدین شاه

وی از پادشاهان قاجار است که فرمان مشروطیت را در 1324ق صادر کرد و در همان سال از دنیا رفت . بر اساس وصیتش او را در کربلا به خاک سپردند . قبر وی داخل رواق پادشاهان است.

محمد علی شاه

محمد علی شاه فرزند مظفرالدین شاه از پادشاهان دوره قاجار و از مخالفان مشروطه است که به سبب به توپ بستن مجلس شورای ملی شهرت دارد. وی در 1341ق از دنیا رفت و در کنار قبر پدرش دفن شد.

احمد شاه

احمد شاه فرزند محمد علی شاه و آخرین پادشاه سلسله قاجار است که در دوران وی کودتای 1299رضاخان به وقوع پیوست .او در 1348ق از دنیا رفت و در کنار قبر پدرش به خاک سپرده شد.



امیر کبیر

میرزا تقی خان هزاوه ای مشهور به امیر کبیر صدراعظم معروف ناصرالدین شاه است کخ به دستور وی در 1298ق در حمام فین کاشان به قتل رسید و در رواق پادشاهان به خاک سپرده شد. در کنار قبر وی فرزندش ساعد الملک و برادرش میزا حسین خان دفن شده اند.

معیرالممالک

دوستعلی خان معیر الممالک رییس ضراب خانه و امور دارایی عصر ناصری در داخل رواق دفن است قبر او در اتاقی کوچک و آینه کاری شده قرار دارد.

حاجی میرزا آغاسی

از وزیران عصر محمد شاه قاجار است.او را در رواق پادشاهان به خاک سپردند.

ظل السلطان

ظل السلطان فرزند ناصرالدین شاه و حاکم اصفهان در عصر ناصری و مظفری است. قبر وی در رواق پادشاهان قرار دارد.علاوه بر خاندان قاجار شاهزادگانی از هند نیز در حرم مدفونند که معروفترین آنها زاهد الدین شاه و سلطان برهان نظام شاه پسر سلطان احمد هندی است.

آثار تاریخی شهر کربلا

همانطور که در این فصل اشاره شد کربلا شهری است با پیشینه درخشان تاریخی و فرهنگی و از زمان های بسیار کهن آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده است . امروزه گرچه بسیاری از آنها از بین رفته اند همان مقدار باقی مانده نشان از این سابقه تاریخی دارد.

انواع تور های هوایی کربلا

تور زیارتی کربلا از تهران

قصرها و قلعه ها

قلعه اخیضر

این قلعه در منطقه های به همین نام در 20کیلومتری غرب شهر کربلا واقع است .تاریخ بنای آن به زمان های کهن برمی گردد و در مورد بانیان آن اختلاف نظر وجود دارد. در داخل قلعه مسجد کوچکی وجود دارد و اطراف دیوار های آن بصورت برج ساخته شده است.

قلعه هندی

آقا محمد خان قاجار برای حفظ امنیت شهر کربلا قلعه مستحکم و حصاری استوار پیرامون شهر بنا کرد.این قلعه که در 4کیلومتری شهر قرار دارد،با مرگ آقا محمد خان نیمه تمام ماند و مرحوم سید علی طباطبایی هزینه آن را از هندوستان تامین کرد و آصف الدوله هندی نیز در ابتدای قرن سیزدهم هجری بر آن حجره ها و مکان هایی ساخت تا زائران کربلا بتوانند شب را در آنجا اقامت کنند. به همین مناسبت این قلعه به "قلعه هندی" معروف شد. مساحت آن به حدود 3هزار متر می رسد. این قلعه بار ها و بارها زائران کربلا را در مسیر این شهر دچار راهزنان و حرامیان می شدند پناه داده و از خطر رهانید.

قصر عطشان

زمان ساخت این قصر به عصر عباسی باز می گردد و در 30کیلومتری جنوب غربی کربلا واقع است . امروزه بخشی از دیواره ها و طاق های آن باقی مانده که با آجرهای بسیار محکم ساخته شده اند.این دیوار ها و طاق ها به عنوان اسلحه خانه و یا پناهگاه برای زائران بود.گفتنی است قصرهایی چون ابن مقاتل و نیز دیوار های شهر کربلا تا قرن چهاردهم هجری برپا بوده که امروزه تخریب گشته اند.

مقام ها

مقام امام صادق علیه السلام

در اطراف حرم امام حسین علیه السلام در زمینه های معروف به جعفریات قبه و زیارت گاهی وجود دارد که گفته میشود امام صادق علیه السلام هنگام زیارت امام حسین علیه السلام در آن مکان با آب نهر فرات غسل زیارت میکرد.این نقطه در ساحل غربی نهر علقمه قرار دارد و گنبد این مقام با کاشی مزین است.

مقام حضرت مهدی (عج)

در سمت چپ نهر حسینیه کنونی ، در ورودی کربلا و راه مقام امام صادق علیه السلام ، بقعه و مقامی است که گنبد بلندی دارد.این بقعه به یاد و نام حضرت بقیه الله بنا شده است.

مقام زین العابدین علیه السلام

در ابتدای قرن سیزدهم (1217ق) ابوطالب خان جهانگرد معروف به خیمه گاه یا مقام زین العابدین اشاره می کند که همسر آصف الدوله بنایی روی آن احداث کرده بود. این مقام ظاهرا در کنار بیمارستان امام حسین علیه السلام امروزی است و برخی آن را محل اصلی خیمه گاه می دانند.

مساجد کربلا

شهر کربلا بیش از یکصد مسجد دارد که معروفترین آنها عبارت اند از: مسجد راس الحسین (ع) ، مسجد عمران بن شاهین ، مسجد شهین ثانی،مسجد سردار حسن خان ، مسجد ناصری، مسجد شهرستانی، مسجد حمیدیه، مسجد سید علی نقی طباطبایی، مسجد کبیس،مسجد شیخ یوسف بحرانی، مسجد شیخ خلف، مسجد اردبیلی ها، مسجد حاج نصرالله ،مسجد خیمه گاه

انواع تور های هوایی کربلا

تور زیارتی کربلا از تهران




حسینیه های کربلا

با توجه با اینکه کربلا شهری زیارتی است و سالیانه صدها هزار مسلمان از سرتاسر کشورهای شیعه نشین برای زیارت به این شهر مقدس مشرف می شوند از این رو بسیاری از مردم شهر های گوناگون به ساختن حسینیه و زائر سرا پرداخته اند و تعداد حسینیه ها در این شهر به بیش از یکصد حسینیه می رسد که مهمترین آنها متعلق به ایرانیان است. مانند: حسینیه تهرانی ها، اصفهانی ها ،مازندرانی ها، قمی ها و آذربایجانی ها و ده ها حسینیه دیگر که قسمت عمده این مراکز در سال های اخیر منهدم و ویران شده است.

نقشه شهر کربلا و مناطق چهار گانه آن

نسخه جدید نقشه شهر کربلا با همت ستاد شمسا در کربلای معلی جهت راهنمایی مدیران،زائرین و عوامل ستادی باز تولید شده است.

در این نقشه که در مقیاس 4000/1و سیستم UMT جهت راهنمایی زائزین و مدیران تهیه شده است علاوه بر اماکن زیارتی،محلات و خیابان ها،موقعیت تمامی هتل های طرف قرارداد حج و زیارت در مانگاه های حج و زیارت ،مراکز ستادی ،آشپزخانه های مرکزی و پارکینگ های نقل زائرین و همچنین فاصله شهر کربلا از سایر شهر های زیارتی و نقاط مورد تردد زائرین نیز مشخص گردیده است.

نقشه شهر نجف اشرف

جایگاه های زیارتی شهر نجف اشرف

حرم مطهر امیرالمومنین علی (علیه السلام): آستان مقدس حضرت علی (علیه السلام) در مرکز شهر قرار دارد که از یک گنبد طلایی عظیم و یک گنبد خانه و رواق های متعدد و یک صحن با برخی ضمائم تشکیل شده است .نخستین ساختمان حرم مطهر در دوران هارون الرشید عباسی بنا گردید و پس از آن همواره در حال تجدید و عمران و توسعه بوده است. ساختمان امروزی از آثار صفویه است .گنبد عظیم و ایوان روحبخش آن به دستور ناصرالدین شاه افشار با خشت های طلایی تزیین شده .آیینه کاری حرم به وسیله هنرمندانی از اصفهان در سال های دهه چهل شمسی انجام گرفت .قبر مطهر حضرت درون صندوقی از خاتم و ضریحی نقره ای قرار دارد.صندوق خاتم از ساخته های دوران شاه اسماعیل صفوی است و از نفایس روزگار به شمار می رود. ضریح مطهر توسط هنرمندان هندی و چینی در سال 1345ه.ق در هند به همت رهبر شیعیان اسماعیلی ساخته و تقدیم حرم مطهر گردیده است.گرداگرد مرقد منور را از چهار سو و رواق در برگرفته است که همگی به زیباترین شکل توسط هنرمندان ایران تزیین یافته است .حرم دارای صحن بسیار بزرگ و دلگشایی است که اطراف مرقد مطهر را رد برگرفته است .این ضحن از ساخته های دوران صفوی که نمای آن با کاشی های خشتی زیبایی تزیین یافته و دارای دو ویژگی منحصر به فرد است.

نخست آنکه : در تمامی فصول سال،هنگام ظهر شرعی ، سایه از سمت شرق از میان می رود.

دوم آن که: همواره نخستین اشعه آفتاب هنگام بامداد از میان بازار بزرگ شهر گذشته و پس از عبور از دروازه صحن به ضریح مقدس می تابد.

درگرداگرد صحن مطهر اتاق هایی قرار دارد که همگی آرامگاه بزرگان است. صحن دارای چهار دروازه اصلی است که بزرگترین آنها در سمت شرق واقع شده و به "باب الذهب" شهرت دارد.دومین دروازه در سمت شمال قرار گرفته و به " باب الطوسی" معروف است.

سومین دروازه در جنوب است به نام "باب القبله" و چهارمین آن در سمت غرب واقع شده و به " باب سلطانی" مشهور است.حرم مطهر دارای برخی بیوتات ضمیمه است که عبارت اند از:

الف: مسجد عمران بن شاهین، که در دالان منتهی به باب الطوسی قرارگرفته است.این مسجد کهن از بناهای عمران بن شاهین حاک جنوب عراق در نیمه قرن چهارم هجری است.

ب-مسجد خضراء در زاویه شمال شرقی صحن است که دارای تاریخ کهن می باشد .این مسجد در سال 1385 هـ به طرز زیبایی باز سازی گردید و ده ها سال یکی از مراکز اصلی تدریس در حوزه علمیه نجف به شمار می رفت.

ج- تکیه بکتاشیها ، این تکیه در دوره حاکمیت عثمانیان بر عراق ساخته شده و محل تجمع و برگذاری مراسم صوفیان بکتاشی ترک بوده است.ساختمان این تکیه که امروزه به انبار آستانه تبدیل شده درشمال غرب صحن واقع است.

د- مسجد بالاسر،در دالان سمت غربی صحن قرار گرفته و در محراب آن قطعاتی از کاشی های خشتی متعلق به قرن ششم هجری به چشم می خورد.

قبرستان وادی السلام: این قبرستان یکی از مقدس ترین گورستان های مسلمانان و شیعیان است و در روایات آمده " هر مومنی در شرق یا در غرب جهان دیده از جهان برگیرد به روح او ندا می رسد که به وادی السلام ملحق شو" و بدین منظور فرشته ای است به نام " ملک نقاله" که ارواح مومنان را از سرتاسر جهان به این گورستان می آورند.

مقام حضرت حجت (عج) : این مقام گورستان وادی السلام قرار دارد و جایگاه مقدسی است که به آن حضرت نسبت داده می شود.از این رو مردم به زیارت و نماز گزاردن در آن می پردازند.

آرامگاه حضرت هود و حضرت صالح ( علیه السلام) : این آرامگاه در بخش آغازین گورستان وادی السلام واقع شده است. بنابر روایات این دو پیامبر در این سرزمین مدفون اند.

مقام حضرت زین العابدین(علیه السلام) : بنا به گفته ر.ایات جایگاهی است که امام سجا (علیه السلام) هنگام زیارت قبر جد خود در آنجا به نماز ایستاده است و این مقام در مغرب شهر نجف واقع است.

صافی صفا: مسجدی است که گفته می شود امیر المومنین (علیه اسلام) در آنجا نماز گزارده است و در گوشه ای از آن مدفن یکی از یاران حضرت قرار دارد.

مسجد حنانه: این مسجد در محله ای بدین نام در میانه بزرگراه نجف -کوفه قرار دارد و جایی است که بنا برگفته روایات ،هنگامی که سر امام حسین (علیه اسلام) درآن قرار داده شده به ناله پرداخته و یا تعظیم کرده است. از این رو به حنانه مشهور است.

آرامگاه شیخ طوسی: او یکی از مشاهیر فقهای امامیه و موسس حوزه علمیه نجف است . در سال 460 هـ وفات یافت و در خانه خود مدفون گردید، این مکان پس از مدتی تبدیل به مسجدی گردید که طی ده قرن گذشته یکی از مراکز تدریس حوزه نجف شمرده می شود. امروزه این مسجد به نام "جامع الشیخ الطوسی" در شمال حرم مطهر و به فاصله کوتاهی از آن قرار دارد و نیز در گوشه ای از این مسجد آرامگاه علامه آیه الله سید محمد مهدی بحر العلوم قرار گرفته که مشاهیر علمای امامیه و متوفای 1212هـ . است.

انواع تور های هوایی کربلا

تور زیارتی کربلا از تهران

علمای مدفون در نجف: همانطور که پیشتر گذشت ، نجف آرامگاه جمع بسیاری از عالمان بزرگ است که برخی از آنان عبارت اند از:

*علامه حلی: در اتاقی که در راهروی جنب گلدسته شمالی قرار دارد،مدفون است.

گفتنی است ه قبر حاج آقا مصطفی خمینی(رحمه الله) در همین مقبره قرار دارد.

*مقدس اردبیلی: در اتاقی که در ایوان طلا و جنب گلدسته جنوبی واقع شده ،مدفون است.

*سید محمد کاظم یزدی: قبر او در مقبره بزرگی است که در سمت شمال صحن مطهر قرار دارد.

*شیخ مرتضی انصاری،قبر وی درون اتاقی است که در سمت غرب راهرو و دالان باب القبله قرار دارد.

*میرزای نائینی ،مدفون در دومین مقبره پیش از زاویه جنوبی است.

*آخوند خراسانی،در مقبره جنوبی واقع در دالان باب الذهب قرار دارد. در نزدیک او مدفن فقیه مشهور میرزا حبیب الله رشتی و سید ابوالحسن اصفهانی واقع است.

*آیت الله بهبهانی ،وی از رهبران مشروطیت بود که به دست مخالفان و عوامل بیگانه ترور شد. قبر او در دومین مقبره پس از دروازه باب السوق به سمت شمال قرار دارد.

*علاوه بر این بزرگان که دارای مقابر مشهوری هستند،در صحن و حجره های اطراف آن نیز گروه زیادی از شخصیت های دینی مدفون اند که برخی از آنان عبارت اند از آیات عظام :سید محمد سعید حبوبی،شربیانی،شیخ محمد حسین آشتیانی،سید ابوالقاسم خویی، سید محمود شاهرودی، حاج آقا حسین قمی،شیخ الشریعه اصفهانی، سید عبدالحسین شرف الدین ، آقا ضیاء الدین عراقی،شیخ محمد حسین غروری اصفهانی،حاج محمد حسین امین الضرب و جز اینها...

انواع تور های هوایی کربلا

تور زیارتی کربلا از تهران

مساجد مشهور نجف عبارت اند از:

مسجد شیخ طوسی :در کنار مقبره ایشان واقع است و همچنان محل تدریس اساتید حوزه نجف می باشد.

مسجد شیخ انصاری: مشهور به مسجد ترک ها که امام خمینی(قدس سره) در آن به اقامه نماز جماعت و تدریس می پرداخت.

مسجد هندی: از مساجد بزرگ و مشهور نجف و یکی از مراکز تدریس در حوزه علمیه نجف و در کنار آن کتابخانه آیت الله حکیم و آرامگاه او قرار دارد.

مسجد خضراء : از مساجد مشهور نجف است که سال ها محل تدریس در حوزه علمیه نجف به شمار می رفت.

مسجد جواهری: که به علت دفن مرحوم صاحب جواهر (رحمه الله) در آن بدین نام مشهور است.

مدارس دینی نجف

از آنجا که شهر نجف از ده قرن پیش تا کنون بزرگترین حوزه دینی بوده است مدارس بسیاری در آن به هدف سکونت و تدریس طلاب ساخته شده که مشهور ترین آنها عبارتند از: مدرسه قوام،مدره آخوند،مدرسه سید یزدی،مدرسه قزوینی،مدرسه سلیمیه،مدرسه جامعه النجف الدینیه،مدرسه بخارایی،مدرسه صدراعظم،مدرسه بادکوبی،مدرسه مهدیه،مدرسه آیت الله بروجردی،مدرسه ایروانی،مدرسه معتمد،مدرسه هندی،مدرسه شربیانی،مدرسه خلیلی و مدرسه یزدی

کتابخانه های نجف

نجف شهری حوزوی و مرکز علم و عالمان بوده و هست و از این رو دارای کتابخانه های بسیار است که معمولا در هر مدرسه کتابخانه ای وجود دارد لیکن تعدادی از آنها مهمتر هستند عبارتند از:

*کتابخانه حیدریه: تاریخ آن به قرن چهارم هجری و به دوره آل بویه می رسد و دارای نسخه های بسیار نفیس است.امروزه در یکی از حجرات صحن می باشد.

*کتابخانه امیرالمومنین:از سوی مرحوم علامه امینی (صاحب الغدیر) در محله حویش ساخته شد و آرامگاه آن مرحوم نیز در جوار آن است.

کتابخانه آیت الله حکیم: در مجاورت مسجد هندی است. ارامگاه آن مرحوم در گوشه ای از مسجد قرار دارد.

انواع تور های هوایی کربلا

تور زیارتی کربلا از تهران

نقشه شهر نجف

نقشه شهر نجف نسخه جدید نقشه شهر نجف باز تولید شده شمسامی می باشد.این نقشه با همت شرکت شمسا در مقیاس 7000/1 و سیستم UTM جهت راهنمایی زائرین و مدیران تهیه شده است. در این نقشه علاوه بر اماکن زیارتی ،محلات و خیابان ها موقعیت تمامی هتل های طرف قرار داد حج و زیارت ، درمانگاه های حج و زیارت ،مراکز ستادی و پارکینگ ها نیز مشخص گردیده است. علاقمندان به دریافت فایل می توانند به قسمت گنجینه سایت بخش نقشه ها مراجعه نموده و فایل PDF آن را دریافت نمایند.

شهر نجف مهم ترین شهر مذهبی عراق،مدفن امیرالمومنین امام علی (ع) و مرکز استان نجف می باشد بخش مرکزی آن در موقعیت جغرافیایی 32درجه شمالی و 44 درجه و 19 دقیقه شرقی قرار گرفته و زاویه انحراف قبله آن 21درجه و 53دقیقه است ارتفاع این شهر از سطح دریا 10الی 80 متر بوده و مرتفع ترین قسمت آن منطقه حرم و اطراف آن و پست ترین قسمت آن قسمت غربی شهر یعنی بحر النجف یا دریای قدیمی نجف می باشد.

نجف شهری در 75 کیلومتری جنوب شرقی کربلا و 160 کیلومتری جنوب بغداد قرار گرفته است . شهر نجف از لحاظ جغرافیایی پیوسته به شهر کوفه بوده و در غرب آن قرار دارد.نزدیکی شهر نجف و کوفه به نحوی است که نمی توان این دو شهر را از هم مجزا دانست.

نجف در قدیم به عنوان یکی از مناطق حاشیه ای کوفه محسوب می شد اما امروزه به خاطر اهمیت بالای نجف و موقعیت مذهبی و سیاسی آن ، این شهر کوفه است که در ذیل نجف و تحت قیومیت آن قرار گرفته است.

نجف قدیم به حالت یک منطقه بیضی نامنظم می باشد که قطرش شرقی-غربی آن 950و قطر شمالی-جنوبی آن 780 متر است . دور این منطقه را خیابانی به نام شارع المحیط احاطه و خیابان طوسی و الرسول آن را به دو بخش شرقی -غربی و خیابان امام صادق (ع) و امام زین العابدین(ع) که در شمال و جنوب حرم موازی با هم امتداد دارند این منطقه را به بخش های شمالی و جنوبی تقسیم می کنند که حرم و بازار در حد فاصل آنها قرار دارند.منطقه نجف قدیم به چهار محله مشراق ،براق،عماره و حویش تقسیم شده است.

انواع تور های هوایی کربلا

تور زیارتی کربلا از تهران

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 231 تاريخ : جمعه 11 دی 1394 ساعت: 3:50

تور زیارتی کربلا

عاشقان و محبان حضرت امام حسین(ع)با ما همراه باشید تا از عطر زیارت کربلا بهره مند شوید . ما در آژانس زیارتی تفریحی سعادت سیر گیتی منتظر قدوم شما هستیم تا بتوانیم خدمت در راه زوار کربلای حسینی انجام دهیم. تور کربلا به صورت هوایی با بهترین پروازهای ایرانی انجام می شود.

ما مفتخریم که انواع تورهای زیارتی کربلا هوایی و یا تور کربلا زمینی را برای رسیدن به مقصود هموطنان گرامی برپا کرده ایم. مایه خوشحالی و تفاخر ماست که ما وسیله ای برای زیارت انتخاب قرار بگیریم.

تور زیارتی کربلا - تور کربلا

من باب تذکر یک مطلب کوتاه از سید بن طاووس علیه الرّحمه از محمد بن احمد بن داوود نقل می نماییم که می گفت:

من همسایه ای داشتم که او را علی بن محمد می گفتند. گفت که من هر ماه یک مرتبه به زیارت امام حسین (ع) می رفتم. و چون سنّم بالا رفت و جسمم ضعیف شد مدّتی به کربلا نرفتم، و بعد از مدّتی پیاده روانه شدم، و در مدّت چند روز به کربلا رسیدم، زیارت کردم و نماز خواندم و چون به خواب رفتم دیدم که :

حضرت امام حسین (ع) از قبر بیرون آمده و به من می گوید: چرا مرا جفا کردی؟ و قبل از این به من نیکوکار بودی! گفتم ای سيّد جسمم ضعیف شده است و پایم بی قوّت شده است و در این وقت ترسیدم که آخر عمر من باشد چند روز راه آمده ام تا به زیارتت رسیده ام و روایتی از شما به من رسیده است می خواهم از شما بشنوم، فرمود: بگو! گفتم که روایت می کنند که شما فرموده اید: هر که به زیارت من آید در حیات خود من او را بعد از وفاتش زیارت می کنم. فرمود: که بلی من گفته ام و اگر او را در آتش جهنّم بیابم از آتش او را بیرون می آورم .[1] .


منابع:

[1] بحارالانوار ج 101 ص 16 - المستدرک ج 2 ص 324.

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

آموزش فرزندپروری موفق

تربیت صحیح و اصولی کودک و نوجوان

تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی

دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت کودک

دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت نوجوان

ما برای بسیاری از چیزها هزینه می کنیم مثلا برای تفریح برای سرگرمی برای خوردن و ...

برای یادگیری بسیاری از آموزش ها هزینه می کنیم مثلا : آموزش زبان انگلیسی ،آموزش موسیقی ، آموزش خیاطی ، آموزش رانندگی ، آموزش بافتنی ، آموزش تعمیرات خودرو و ...

آیا وقت آن نرسیده است که برای آموزش فرزندپروری موفق و تربیت صحیح فرزندانمان مختصری هزینه کنیم ؟

دوست دارید فرزندان تان را چگونه تربیت کنید ؟

خرید مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی-ارجینال

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

آشنایی با دکتر فرهنگ هلاکوئی :

دکترفرهنگ هلاکوئی دارای درجه دکترا در رشته جامعه شناسی و سه فوق لیسانس دررشته های اقتصاد،روانشناسی و مشاور ازدواج، خانواده و کودکان است. او استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و چند دانشگاه دیگر در داخل و خارج ازایران بوده است .

دکترهلاکوئی مدیر مرکز بهزیستی بورلی هیلزمی باشد و به عنوان مشاور ازدواج، خانواده و کودکان دراین مرکز به کار مشغول است. او همچنین سمینار، کنفرانس و کلاسهائی درباره موضوعهای مختلف شناخت، رشد و تکامل فردی و اجتماعی به هموطنان و همزبانان تقدیم می دارد.

دکتر فرهنگ هلاکویی جامعه شناس و مشاور خانواده و روان درمانگر ایرانی ـ آمریکایی است. فرهنگ هلاکویی متولد دهم شهریور ۱۳۲۳ در شهر شیراز است. هلاکویی دارای مدرک دکترا در رشتهٔ جامعه شناسی و سه فوق لیسانس در رشته های روان شناسی، اقتصاد و مشاورهٔ ازدواج، خانواده و کودکان است. دکتر هلاکویی در حال حاضر مدیر مرکز بهزیستی بورلی هیلز است و به عنوان مشاور ازدواج، خانواده و کودکان در این مرکز مشغول فعالیت است.

دکتر فرهنگ هلاکوئی اداره کننده برنامه ای با نام <<رازها و نیازها>> است که از ماه مارچ سال۲۰۰۰ در رادیو و تلویزیونهای فارسی زبان بمدت دو ساعت پخش می شود. دراین مدت بیش از دوازده هزار نفر با طرح پرسش های خود و بیان مسائل روانی واجتماعی با او گفتگو کرده اند.

از ماه اکتبر سال ۲۰۰۴، همزمان با برنامه های رادیوئی و جلسات سخنرانی، سلسله برنامه های آموزشی را تدارک دیده است که به تدریج از شبکه های تلویزیون ایرانی پخش می شود.

تربیت مهمترین مسئولیت پدر و مادر نسبت به فرزند است. آینده ی کودک در گرو رفتار صحیح والدین و نشان دادن عکس العملهای مناسب در موقعیتهای خاص است. در عین حساس بودن تربیت صحیح، با عمل به چند نکته می توان با موفقیت بدان رسید.

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی

مجموعه تربیت فرزند دکتر هلاکویی شامل مجموعه های زیر می باشد :

* فلسفه تربیت فرزندان :

چرا باید در تربیت فرزندان نهایت تلاش و توجه را کرد ؟ جواب این سوال و سوالات دیگر را در این مجموعه بگیرید .

* تربیت فرزندان از تولد تا سه سالگی :

کلیه بایدها و نبایدهایی که باید در تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی رعایت شود و مطالب مفید دیگررا می توان در این مجموعه یافت . سه سال مهم و تعیین کننده در تربیت فرزندان که تاثیرات آن در تمام طول زندگی باقی می ماند .

* تریبت فرزندان از سه تا هفت سالگی :

اهمیت این ۴ سال از زندگی فرزندان به این دلیل است که در این سنین کودکان خود را آماده ورود به اجتماع مهد کودک - مدرسه و ... می کنند , محیطی غریب و ناآشنا برای کودکان که می توان با تربیت درست در این سنین از اثرات منفی این محیط کاست و به حداقل رساند .
* تربیت فرزندان از هفت تا سیزده سالگی : مدرسه , اجتماع و اثرات منفی که ممکن است بر روی یک کودک در این سنین گذاشته شود و برای تمام عمر باقی بماند . مواجه و برخورد و تربیت صحیح فرزندان خود را به طور اصولی آموزش ببینید .

* تربیت فرزندان از سیزده تا بیست سالگی :

نوجوانی و مشکلات رسیدن به سن بلوغ و مسائل دوران بلوغ همیشه یکی از دغدغه های مهم والدین بوده است . با کمک این مجموعه می توانید این مشکلات را به حداقل رسانید و در هنگام بروز مشکلات برخورد اصولی با آنها داشته باشید .

نام محصول : دکتر هلاکویی بسته جامع تربیت فرزندان از تولد تا 20 سالگی

وقتی تصمیم می گیرید که صاحب فرزند شوید ، در واقع مسئولیت سنگین و بلند مدت تربیت اورا پذیرفته اید
پس به این وظیفه سنگین الهی عاقلانه عمل کنید ....
شماره مجوز:155/985214
ارسال سریع به سراسر کشور
با گارانتی و بیمه

فروشنده: پانته آ

قیمت: 14,900 تومان

روش خرید اینترنتی مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی :

برای خرید اینترنتی مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی-ارجینال (mp3)، می توانید به دو صورت اقدام نمایید:

1- روش اول به صورت خرید پستی

2- روش دوم به صورت دانلود مستقیم

که هر دو روش در زیر برای شما آماده هست :

در روش خرید پستی پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

1- خرید اینترنتی به روش پستی :

مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی-ارجینال ( mp3)

خرید خریدمجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی-ارجینال (۱۰CD mp3)

2- خرید اینترنتی به روش دانلود مستقیم:

دانلود با لینک مستقیم

قیمت: فقط و فقط 8000 تومان

برای دانلود کامل و تمام مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا 20 سالگی-ارجینال ( mp3) می توانید

روی لینک پرداخت آنلاین زیر کلیک کنید :

حجم فایل :521 مگابایت

تربیت فرزندان , تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی , تربیت فرزندان از تولد تا سه سالگی , تربیت فرزندان از سیزده تا نوزده سالگی , تریبت فرزندان از سه تا هفت سالگی , خرید اینترنتی , خرید اینترنتی مجموعه کامل آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی , خرید سی دی , دوران بلوغ , دکتر فرهنگ هلاکوئی , دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت نوجوان , دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت کودک , دکترهلاکوئی , فرزندپروری موفق , مسائل دوران بلوغ , مشکلات رسیدن به سن بلوغ , نوجوانی , والدین , تربيت کودک , تربيت کودکان , تربيت کودک دکتر هلاکويي , تربيت کودک 3 ساله , دانلود کتاب تربيت کودک دکتر هلاکويي , تربيت کودکان دکتر هلاکويي , تربيت فرزندان دکتر هلاکويي , تربيت کودک+هلاکويي , روانشناسي کودک هلاکويي , دانلود تربيت کودک هلاکويي , دکتر هلاکويي تربيت کودک , سخنراني هاي دکتر هلاکويي

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 10 دی 1394 ساعت: 1:48